Avatar billede skaeg Nybegynder
04. maj 2003 - 22:11 Der er 8 kommentarer

Ustabilt xp men velfungerende win 98

Hej
jeg har to pc'ere koblet sammen i et lille hjemmenetværk med en topcom br204 - min internetudbyder er dk-tv. Min ene pc er en xp mens den anden er en win 98 se. Min xp maskine driller imidlertid voldsomt. Den fungerer ca. 50% af tiden og der er tilsyneladende hele tiden forbindelse, men den vil alligevel ikke hente data fra internettet (i explorer). Det er en dynamisk opsætning og jeg får tildelt ip osv, alt ser rigtigt ud efter min bedste overbevisning og jeg kan da også bruge andre programmer end explorer - har opdateret explorer, men dette har ikke hjulpet???
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2003 - 22:14 #1
prøv og køre en "sfc /scannow" fra start->kør
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 22:16 #2
eller prøvet en alm oprydning på computeren!
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:18 #3
Slet midlertidige internetfiler, cookies og husk at slette alt offlineindhold.
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 22:20 #4
hvis man har mange midlertige internet filer på sin cmputer går det udover performance når man er på nettet.

jeg har støt på en computer hvor det tog ca 2 timer at få dem slettet dem alle :)
Avatar billede tonedialler Nybegynder
05. maj 2003 - 16:17 #5
prøv at gå ind i sql-pakkeplanlægning og lav om på den delte båndbredde så den står på 5% - det skulle hjælpe (det har det ihvertfald gjort ved alle dem som jeg har hjulpet).

mvh. Steffen Kristensen
Avatar billede skaeg Nybegynder
05. maj 2003 - 20:15 #6
jeg har nu prøvet de forskellige muligheder og vender tilbage, når jeg kan se om det fungerer - sfc /scannow gav intet resultat - der var ikke specielt meget til oprydning (1 minut)

Steffen
sql? - du mener qos? og hvis det er qos, hvordan ændrer man parametrene for denne?
Avatar billede skaeg Nybegynder
06. maj 2003 - 18:45 #7
har haft xp'eren tændt fra morgenen af, hvor det fungerede fint. Nu har den stået tændt i flere timer og vil ikke længere - jeg kan søge i goggle og ellers ingenting, så ovenstående har ikke hjulpet (har ikke prøvet at ændre i pakkeplanlægning, da jeg ikke kan ændre i det?)
hvad #"¤"#¤" kan det være? jeg kan pinge routeren, den anden pc osv...???

hjælp
Avatar billede punqtured Nybegynder
23. maj 2003 - 14:31 #8
Prøv lige rent eksperimentielt, at sætte din internet-sikkerhed til lav, og se om det giver noget. Hvis du kan søge på google, så skal den pinedød også kunne overføre fra andre hjemmesider. Det er stadig TCP-trafik på port 80 der er tale om. Er ret sikker på din browser er ligeglad hvilken IP trafikken leveres fra.