Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 21:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

blokker port 23 så jeg ikke kan logge på nettet

Jeg bor på kollegie og for at komme på Internettet skal man via telnet logge på til en server. Problemet er at telnet ikke kan skabe forbindelse fordi port 23 er optaget. Der har ikke før været problemer med at logge på nettet, og jeg har ikke for nylig installeret nogle programmer, som f.eks firewall der kan have blokeret. PS: Der er hverken Virus eller fejlmeldinger i ”kontrol=>system”
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 22:02 #1
Det kan jo altså være den server du skal koble dig på som er optaget eller som er gået død!, prøv at spørge din nabo om han kan komme på!
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:05 #2
Det er computeren der blokerer for den kommer med samme medelelse nå netværksstikker ikke er sat i, desuden virker de andres computere fint
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 22:07 #3
nååå oki, så er det mystisk!!!!!! men du har ikke fået det deaktivere under tjenester?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:09 #4
muligvis hvordan checker jeg det ?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:12 #5
har prøvet msconfig => Tjenester og alt er slået til!
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 22:14 #6
så ved jeg det sku ikke lige
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:17 #7
Hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:17 #8
win xp
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:22 #9
Har du prøvet at slå den indbyggede firewall i XP fra?
Avatar billede kenn-s Nybegynder
04. maj 2003 - 22:23 #10
-
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:25 #11
ja
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2003 - 22:27 #12
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2003 - 22:27 #13
husk at lukke det spørgsmål jeg linker til - dette: http://www.eksperten.dk/spm/348412.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:28 #14
Har du opdateret den for nylig, f.eks med servicepack 1?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
05. maj 2003 - 00:22 #15
Nej men den virkede jo for en uge siden så det kan vel næppe være problemet.
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 06:48 #16
Du siger at port 23 er optaget, men samtidigt siger du at den opfører sig på samme måde som når stikket ikke er sat i ??? er det alle porte der er optaget er der adgang på anden måde til serveren - kan der pinges/traces ???
Virker din protokol stack 127.0.0.1
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 06:51 #17
Har du det rigtige netværksstik i ??
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
05. maj 2003 - 14:24 #18
Der er ingen problemer med at komme på lokalnetværket og jeg kan også pinge de andre i netværket, dog ikke den server som jeg skal logge på, hvilket jeg heller ikke kan fra min stationære.
Det er min bærbare som er problemet, den er koblet til samme netstik som min stationære der virker perfekt.(ikke samtidig)

Angående ledige porte har jeg kørt et program der viser hvad der er på de forskellige porte dog kan jeg ikke finde port 23.
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 18:41 #19
Så vidt jeg lige husker, når man pinger kører man på netværkslaget (IP) og når man telnetter kører man højere oppe i osi protokolstakken (TCP), så min min pointe er at når man ikke kan pinge kan man sæføli heller ikke arbejde højere oppe i protokol stakken, problemet er ikke port 23, men på netværkslaget (ip).
Måske eksperterne kan supplere eller fortælle hvis jeg er helt galt på den!!
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 18:45 #20
hvad med dit ip nummer ? ipconfig/winipcfg          osv..???
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 18:46 #21
det kan jo også være at server admin har blokeret dig fordi do downloader for meget porno, i har jo ikke andet at lave på de kollegier!!!!
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
05. maj 2003 - 20:29 #22
Jeg har fast ip... og selvom vi henter porno er kvoten ikke nået endnu.....(har selvfølgelig testet den på en anden computer)
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 21:25 #23
Fik lige en tanke..
prøv fra dos "arp /a" hvad siger den....
Avatar billede kenn-s Nybegynder
05. maj 2003 - 21:27 #24
Kan der opstå problemer når man benytter samme ip på 2 forskellige MAC sddresser, Netkort i bærbar og netkort på den stationære??
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 16:25 #25
Lukker