Avatar billede mkj Nybegynder
04. maj 2003 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Defekt harddisk

Jeg forsøger at finde ud af, hvorfor min svogers Compaq Presario 5346 ikke kan starte op. Alt tyder på at harddisken er defekt, da den går ned på en omgang Scandisk.

Mit spørgsmål er, hvad jeg kan skifte harddisken ud med. Den der sidder i er en 4,3 GB HD med serie nummeret 128474-001. Er der nogen som ved, hvad den kan erstattes med, hvis man gerne vil have en større HD (jeg har en forventning om, at det ikke er ligegyldigt, når det er Compaq der er tale om) - og evt. hvor kan man købe sådan én?
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 21:13 #1
Det er næsten ligegyldigt hvilken harddisk du sætter i! da det er din bios som bestemmer om du kan køre med den, sammen med resten af dit system, men de gængse grænser hvor der har været problemer er

2 gb, 8 gb, 32 gb

så du skulle uden problemer kunne sætte en i på 8 gb, og hvis du får købt en som er forstor, så kan de som regl sættes ned i størrelse så de kan accepteres af bios.
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 21:17 #2
Der har vist også være problemer ved 64 og nu er der ved 128 gb, men så stor skal du ikke forsøge at sætte ind, da det ikke lyder som om det er den nyeste maskine vi snakker om.

Men en på 32 gb vil jeg gætte på den kan klare
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2003 - 22:09 #3
At går ned på en omgang Scandisk, behøver ikke at betyde at den er defekt.. Scandisc er meget følsomt.. prøv at formatere den først...
Avatar billede mkj Nybegynder
05. maj 2003 - 08:24 #4
Til kenp: skal det dog stadig ikke være en Compaq harddisk ?

Til chalde: Jeg har forsøgt med en medfølgende Quick Restore CD, som skulle installere alle programmer igen - det kunne ikke lade sig gøre. Jeg vil forsøge at formattere disken i aften og se om det kan lade sig gøre.
Avatar billede kenp Novice
05. maj 2003 - 11:15 #5
Mkj -> nej det er det eneste som ikke har været specielt på compaq, så du kan godt bruge en anden harddisk :)

Men det med quick restore, du skal ikke formater den inden, det skal din quickrestore gøre samtidig med :)
Avatar billede mkj Nybegynder
10. maj 2003 - 10:21 #6
Jeg lukker dette spørgsmål ved at uddele pointene ligeligt til jer to. Jeg har nu fået købt en ny harddisk til PC'en og er stødt på nye problemer, men dem vil jeg "fortælle" i et nyt spørgsmål.