Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 20:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows xp blokker port 23

Jeg bor på kollegie og for at komme på Internettet skal man via telnet logge på til en server. Problemet er at telnet ikke kan skabe forbindelse fordi port 23 er optaget. Der har ikke før været problemer med at logge på nettet, og jeg har ikke for nylig installeret nogle programmer, som f.eks firewall der kan have blokeret. PS: Der er hverken Virus eller fejlmeldinger i ”kontrol=>system”
Avatar billede snap Nybegynder
04. maj 2003 - 20:40 #1
Via www.anti-trojen.net fik jeg at vide at det er Telnet der ligger på port 23
og at den betegnes som en trojan
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2003 - 20:41 #2
Vær opmærksom på at XP har en indbygget firewall, den kan være aktiveret
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 20:49 #3
Hjemmesiden virker ikke men hvis der havde været en trojan vil en virus scanner så ikke havet fundet den ?

Jeg har slået den inbygget firewall fra
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2003 - 20:52 #4
Ikke nødvendigvis, du kan også scanne for trojanske her http://scan.sygate.com
Avatar billede snap Nybegynder
04. maj 2003 - 21:01 #5
http://scan.sygate.com viser det samme som anti trojan
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 21:01 #6
Det ser ud som om det kun er en online "Tjojan scan" kan jo ikke komme på nettet !
Avatar billede snap Nybegynder
04. maj 2003 - 21:04 #7
du har ret anti trojan virker ikke der er problemer ude på nettet
Avatar billede fangel Nybegynder
04. maj 2003 - 22:12 #8
windows XP blokker ikke port 23 som stanard (tror jeg ihvert fald ikke, det ligner at min virker)...

Morten
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:14 #9
Den har skam også virket fint men bare ikke nu
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2003 - 22:23 #10
http://www.eksperten.dk/spm/348448

Desuden må du meget gerne lige gennemgå dine spørgsmål og lukke dem som trænger til det - du bl.a. et der er over et år gammelt - UDEN indlæg.
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:26 #11
ok
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
05. maj 2003 - 14:26 #12
LUKKET
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2003 - 20:35 #13
nej - lav et svar og accepter eget svar - så er det lukket :)
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 16:28 #14
Lukket