Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 20:17 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Laaangsom til at starte op

Hejsa

Jeg har lige reinstalleret WinXp (efter en formatering) og vil starte op på en helt frisk.
Der er dog et irriterende problem, nemlig at der går ca. 1-2 min. fra man kan se baggrundsbilledet på skrivebordet og indtil man kan bruge maskinen.
Det der sker at hele skærmen ser ud som den skal, men går man ind under start og starter et program f.eks. Outlook Express så sker der intet (dog lige pånær, hvis man starter Internet Exploren). Maskinen laver ikke noget (dette kan jeg se under CPU-brug i Windows Jobliste)
Der går så ca. 2 min. inden maskinen igen begynder at arbejde. Her loader den messenger og fortæller mig at jeg skal aktiverer windows.
Jeg har INGEN programmer liggende udover det windows selv installerer.
Jeg har prøvet at installere alle windows Update samt alle drivere (bundkort, lydkort mv.) og lige meget virker det. Jeg har prøvet at installerer alle mine programmer og ligemegt hjælper det. Jeg tror næsten jeg har prøvet alt.
Jeg har endda prøvet at udskifte ram, processor og skærmkort, mus og tastatur.
Er der nogen som har haft lignede problemer eller har et forslag til, hvordan jeg kan løse det???

Tekniske specifikationer:
WinXp Pro
AMD ATHLON GHz
512 Mb RAM
60 Gb HD
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 20:19 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 20:26 #2
Har du undersøgt for virus.

http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=us&venid=sym&plfid=23&pkj=WWBPGJCDBXWVPGCQHYY

http://housecall.trendmicro.com/

http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx

http://pandasoftware.com/activescan/

Her er lidt online scannere som det alttid er en god ide at køre en gang imellem. Prøv lige en tur med et par stykker af dem og vend tilbage

Lrd
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 20:50 #3
schulze -> Jeg har prøvet det du anbefaler om maskinen starter noget hurtigere op. Men det er inden den kommer ind i windows og man ser baggrundsbilledet. Det vil sige den har optimeret mit system, men den har ikke optimeret det jeg søger efter. Altså problemet hvor maskinen "hænger" inden den er helt færdig med at starte op.

lrd -> Jeg er igang med at virus tjekke lige nu...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 20:52 #4
Har du også kigget listen af programmet igennem ved at klikke på start kør indtast msconfig klikke på fanen start og slå dem op på den side jeg linker til her:
http://webguider.dk/godbidder.asp?godbid=68
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 20:52 #5
programmet = programmer
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 20:53 #6
Rettelse:
Har du også kigget listen af programmer igennem ved at klikke på start - kør - indtast msconfig - klikke ok - klikke på fanen start - og slå dem op på den side jeg linker til her:
http://webguider.dk/godbidder.asp?godbid=68
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 20:56 #7
Må smutte men har du ikke fixet det inden i morgen vender jeg tilbage og forsøger at hjælpe dig lidt mere hvis ikke schulze ordner det.

Ha en god aften begge :)

/LRD
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 21:01 #8
Jeg har kun to programmer under fanen start:
- ctfmon. Jeg har prøvet at fjerne denne men det afhjælper ikke prob.
- msmsgs. Jeg benytter msn messenger, så denne vil jeg ikke slå fra
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 21:06 #9
Jeg har indtil nu prøvet de tre første virus scannere og ingen af disse melder om virus
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 21:09 #10
hmmm hvilken type internetforbindelse har du?
Har du mere end 1 netkort i din pc?
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 21:14 #11
Sidste virus tjek: Ingen virus
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 21:16 #12
2 netkort
Netkort 1: Stofanet via en router
Netkort 2: Sat til en (tilfældig) foruddefineret ip-adresse.

Så ingen af disse leder efter en ip-adresse.
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 22:18 #13
Schulze: Du har fået mig til at undersøge mine netkort. Det har resulteret i at jeg har fundet ud af følgende:
Når jeg fjerne et eller flere netkort så starter maskinen op upåklageligt første gang. Derefter bliver den langsom igen. Nå jeg tilføjer et netkort igen, så bliver den hurtig første gang.
Det vil med andre ord sige. Hvis jeg laver om på antallet af mine netkort så virker det een gang. Tager jeg alle netkort ud, så virker det hele tiden.
Jeg tror jeg vil prøve at købe mig et nyt netkort og se om det virker bedre. Er der nogen forslag hvilket mærke jeg skal købe??
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 22:19 #14
Intel
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 22:30 #15
Nu går det hen og bliver rigtig mærkeligt.
Det er ikke på grund af ødelagte netkort. Det er simpelthen når maskinen har en netforbindelse at den bliver langsom.
Hvis jeg fjerner kablet mellem routeren og computeren så virker maskinen fint. Men så snart jeg sætter dette i igen, så virker det ikke
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2003 - 22:31 #16
hmmmm har du fast ip adresse eller virker det ved hjælp af DHCP?
Avatar billede hanstad Nybegynder
04. maj 2003 - 22:51 #17
Min router uddeler ip-numre, hvorfra jeg får en af disse. (jeg har prøvet at sætte min maskine til en fast ip. Men det fungerer heller ikke.
Meget mærkeligt så har jeg lige prøvet at sætte den i forbindelse med en anden computer og når disse er sluttet sammen virker det heller ikke.
Det virker altså KUN når der ingen forbindelse er til netkortet.
Avatar billede fbanke Nybegynder
05. maj 2003 - 11:25 #18
kontroller at du ikke har samme irq på netkortne. Jeg har med w2k haft det problem at der var meget dårlig ydelse når der var to netkort i.fordi de brugt samme irq. jeg løste det problem ved at give dem forskellig irq.
kontroller også om dine netkort er sat rigtig op 10/100 half ell. full.
Check om du har fået noget spywarer ind.
Avatar billede hanstad Nybegynder
05. maj 2003 - 14:42 #19
Jeg har taget det ene netkort helt ud nu. (det kørte ikke på samme irq inden)
Netkortene er sat op til det rigtige.
Ingen spywarer da maskinen lige er reinstalleret
Avatar billede hanstad Nybegynder
01. juli 2003 - 15:07 #20
Det hjalp at skifte bundkort og processer. Mærkeligt
Avatar billede hanstad Nybegynder
01. juli 2003 - 15:08 #21
Svarer lige :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 15:29 #22
flot du tager dine point selv. Man forsøger at hjælpe dig og så er det takker!!!

Du hoppede lige ind på min liste over den jeg IKKE hjælper igen!

LRD
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 15:32 #23
Ditto
Avatar billede hanstad Nybegynder
01. juli 2003 - 18:34 #24
Hvad har I gang i???
Jeg vil da mene (som mange andre) at man kun giver point, hvis man har fået et brugbart svar. I dette tilfælde fik jeg ikke løst mit problem og fandt en anden løsnin - derfor ingen point.
Men hvis I har en anden mening så sig den dog på en pæn måde i stedet for det tuderi.
Hvis I mener at I skal ha' jeres point, så skal I da nok få dem, men sådan plejer det da ikke at være. (Er det ukorrekt??)
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 19:06 #25
Normalt belønner man folk for deres tid så de evt er villige til at hjælpe en en anden gang!! At bruge tid på at løse folks problem og så se de nakker deres point selv er ikke vellidt! Og at du ydermere bliver lidt ubehagelig med "turderi" gør ikke sagen bedre.
Lrd
Avatar billede hanstad Nybegynder
02. juli 2003 - 00:38 #26
Okey. Jeg kan godt se at ord valget er forkert (mht. tuderi). Dette er er forum, hvor vi hjælper hinanden og selvfølgelig ikke sviner hinanden. Undskyld!
Jeg blev bare lidt irriteret over din udtagelse om at jeg havde taget min egne point. Jeg tog pointene det fordi jeg ikke fik mit løst mit problem med de løsninger jeg fik og jeg fandt det naturligt at ingen fik point. For mig at se er det det samme som, hvis der havde været en person med den "rigtige" løsning, som vil virke for mig. Så ville jeg give ham alle pointene. Men er det forkert? Jeg vil faktisk rigtig gerne have svar på dette spørgsmål - det er ikke en provokation, men en forståelse for, hvordan man skal opføre sig i dette forum. :-)
Jeg kan godt se at I har brugt tid på at hjælpe, og det er pænt af Jer og det skal I have tak for. Jeg opretter et spørgsmål, hvor I kan få Jeres point og kan vi så være enige om at være kvit? okey?