Avatar billede fonsie Nybegynder
04. maj 2003 - 17:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ipix i Director

Jeg sidder og slal implementere en Ipix applikation i et Director projekt, og ville lige høre om der er nogen som har et tip til hvordan jeg bedst gør det.

Jeg har overvejet at få Director til at eksekvere filen, men det kan jo være at der er bedre metoder.
Avatar billede medieroed Praktikant
04. maj 2003 - 20:21 #1
At få director til at eksekvere filen er nok den bedste løsning. Ipix har ellers før i tiden haft en Xtra til Dirctor, men laver og understøtter ikke den længere.
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 00:07 #2
Ok så må jeg se til det.. Ellers kan man vel kontakte Ipix.
Avatar billede medieroed Praktikant
05. maj 2003 - 06:16 #3
Det lader til at jeg var lidt vel hurtigt ude, man kan stadigt købe Ipix's "360 Suite Pro", der bl.a. indeholder den xtra du skal bruge.

Se mere her:
http://www.ipix.com/products/im/publishing/software/windows.shtml

Men den koster penge, så hvis det ikke er super nødvændigt, kan man spare 200$ ved at lade Director eksekvere filen.
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 14:34 #4
Det lyder spændende kigger lige på det...

Kan du fortælle hvordan man mere specifikt eksekvere
filen i director? Jeg syntes at jeg har prøvet lidt
af hvert nu, det kan også være at jeg skulle bruge
et par timer til.
Avatar billede medieroed Praktikant
05. maj 2003 - 17:04 #5
I psudo-lingo: "open {whichDocument with} whichApplication". ulempen er at du skal specificere hvor applicationen til at åbne filen ligger, hvilket kan variere lidt alt efter hvilket styresystem din slutbruger har.
I stedet bør du kigge på "Buddy API" xtra'en som du finder her:

http://www.mods.com.au/budapi/

Buddy API er nemlig ligelad med hvor applikationen ligger.

koden er: Result = baOpenFile( FileName , State )

ex:
set OK = baOpenFile( the pathName & "test.txt" , "maximised" )

Håber det hjælper
/medieroed
Avatar billede medieroed Praktikant
05. maj 2003 - 17:08 #6
Du kan selvfølgelig også distribuere din Director fil sammen med Ipix's standalone-wiewer. Men husk at spørge Ipix om lov.
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 17:47 #7
Det skal forresten lige siges at det er en .exe fil.
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 18:02 #8
Det virkede!! Takker ;-)

Så skal jeg bare lige se om jeg kan tilpasse det til vores projekt.

Det skal siges at vi laver det som projekt på Uni
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 18:04 #9
Hmm nu forstår jeg din sidste post tror jeg...

Det er nemlig i den standalone viewer som jeg har Ipix filerne,
men der er betalt for dem, fra vores kundes side,
så den burde jo være i orden.
Avatar billede medieroed Praktikant
05. maj 2003 - 18:43 #10
takker...
bare ud af nysgerrighed, hvilket uni?
/medieroed
Avatar billede fonsie Nybegynder
05. maj 2003 - 23:06 #11
Aalborg, som Informatik studerende ;-)