Avatar billede elohim Nybegynder
23. november 2000 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Glemt Password i Internetexplore u/indhold

Hej jeg har en ven der af vanvare er kommet til at indsætte et password i indhold i internet explore. ved tryk på aktiver / instillinger. og nu kan han ikke huske det. ;-((
Jeg har undersøgt hvor systemet gemmer de oplysninger. De filer der bliver opdateret er system.dat og user.dat, men det er jo ikke lige frem en tekstfil der er til læse. Derfor! er der nogen der kan hjælpe med at få slette det password han har indtastet.
Hilsen elohim
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 12:27 #1
de to filer er til registreringsdatabasen, men du kan bruge det program der hedder Winboost 2001 der kan du vælge at slette kodeordet.
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 12:27 #2
Passwords gemmes som regel i filer af typen .pwl
Avatar billede erik_n Nybegynder
23. november 2000 - 12:53 #3
installer Cain1.5b og den kan søge efter koden....
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 12:56 #4
handmade... det er kun kodeordet til microsoft-netværksl logon.
Avatar billede prodic Mester
23. november 2000 - 12:58 #5
Winboost som allerede nævnt eller Internettweak.
Hent dem fra www.winboost.com - begge 2.
Dette er kun en kommentar, da du har fået svaret engang før. Og jeg supplerer bare.
Avatar billede danagadk Nybegynder
23. november 2000 - 13:00 #6
elohim, jeg må lige være sikker på om det er et felt på en eller anden side du besøger på nettet, eller hvor det er.

system.dat og user.dat er din registreringsdatabase. system.dat svarer til HKEY_LOCAL_MACHINE og user.dat svarer til HKEY_CURRENT_USER.

Det vil nok ikke hjælpe dig så meget at se hvor i RegDB de ligger for de er krypteret, men de ligger her: HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\IntelliForms og en nøgle under den der hedder \\SPW

Du kan slette alle disse passwords fra indstillingerne i IE. Jeg har kun en engelsk her, og under fanen Content (indhold) findes en knap der hedder AutoComplete (automatisk fuldførelse). Dér kan man slette passwords.

Af andre passwords (jeg kan se at andre har nævnt dette mens jeg har undersøgt den reg.-nøgle...) er der dem i .pwl filerne. De kan slettes enkeltvis gennem et program der ligger på din Windows CD. Det hedder noget i retning af PwlEdit - eller sådan noget.

Hvis du får en boks frem hvor passwordet står i - gemt, og gerne vil vide hvad der står, kan du bruge et program der hedder \'Caption-it!\'. Det kan hentes her: http://www.geocities.com/siliconvalley/grid/5841/

Hvis det ikke kan bruges, så skriv igen...

/Dan