Avatar billede bgjensen Nybegynder
23. november 2000 - 11:16 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Fjern logon boks

Hvordan fjerner man den boks som kommer frem når man starter windows, og logger på et netværk (det hvor man skal skrive brugernavn og adgangskode) uden at trykke OK eller annuler. Der er kun en bruger på computeren, og der er intet password, så det er jo lige meget med den boks, den er bare irreterende.
Jeg har windows 98.
Jeg har hørt at man kan fjerne den, men hvordan gør man??
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 11:21 #1
Brug Windows family logon under netværk
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
23. november 2000 - 11:22 #2
Du skal slette de filer som har PWL som extension.

De ligger temmelig sikkert på dit C-drev.

Du kan søge dem med  *.PWL i søg.

Herefter skal du genstarte computeren, hvorefter at du skal slette det navn som står i listen.

Næste gang du tænder computeren kommer boxen ikke.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
23. november 2000 - 11:22 #3
Den skal logge på Microsoft Netværk!!
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
23. november 2000 - 11:23 #4
Det vil den stadigvæk gøre.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
23. november 2000 - 11:24 #5
OK teseter det når jeg kommer hjem!
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 11:27 #6
Ellers installer powertoys, der kan du også ordne ved at sige den skal logge på for dig...
Ligge hvist på win cd\'en ellers kan det hentes hos www.tucows.com og www.download.com
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 12:19 #7
du skal bare sætte den til at bruge Windows-logon!!!
Avatar billede bgjensen Nybegynder
23. november 2000 - 12:46 #8
cc2000 >> som skrevet tidligere den skal logge på Microsoft Netværk.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 12:55 #9
det gør den også.
Avatar billede twister10 Nybegynder
23. november 2000 - 12:58 #10
Du skal sætte din klient i netværk til windows-logon, når boksen så fremkommer næste gang, så skriver du bare et tilfældigt navn, og ikke det du plejer, passwd. lader du stå tomt, så taster du enter, så spørger den dig aldrig mere :-)
Avatar billede razmataz Nybegynder
23. november 2000 - 13:52 #11
cc2000 har fuldstændigt ret.... alt det der fis med at slette filer er slet ikke nødvendigt... man skal bare gå ind under kontrolpanel/netværk og så skifte over til windows logon ... så er problemet løst.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2000 - 14:45 #12
Hvis du sletter den fil  *.PWL , så opretter windows blot en ny med samme indhold, så der må ligge nogle oplysninger et andet sted.

Endvider laver mit remoprogram knuder, når denne fil bliver fjernet.
Skifter man til windows logon, så give det vel knuder med netværket. Jeg kunne ikke få mit til st køre med win logon.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 15:59 #13
jeg kører med win logon, og har altid gjort det. Det samme gør mange af mine andre kammerater og de har heller ikke haft nogle problemer.
Avatar billede twister10 Nybegynder
23. november 2000 - 17:48 #14
Korrekt ligesom jeg osse skrev :-)
Avatar billede razmataz Nybegynder
24. november 2000 - 12:20 #15
Jeg har også altid gjort det... og jeg har heller ikke været ude for noget.... det kunne være at du skulle prøve at geninstallere dit netværkskort, og så vælge windows logon inden du genstarter puteren for at afslutte installationen.

<-^RaZ^-.
Avatar billede skummel Nybegynder
24. november 2000 - 15:44 #16
tweakUI kan logge på hvadsomhelst....
hvis du vil logge på microsoft network, så sætter du det op i dit netværksopsætning

TweakUI er et selvstændigt program, som er uafhængigt af hvilken logonmetode du vælger i din netværksopsætning.

Tweak kan hentes hos microsoft, eller du kan få det hos mig .. kenneth@computercafeen.dk

Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2000 - 20:21 #17
og TweakUI er en del af powertoys...