Avatar billede excession Nybegynder
03. maj 2003 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP og ColdFusion?

Hey

Jeg skal have lavet et lille system i ASP som kommer til at ligge på et intranet lavet i ColdFusion.

Har ColdFusion componenter som i ASP til at sende emails ud? Eller er det noget man koder selv i ColdFusion?

Jeg tænker på om det er nemmere at få systemet lavet i ColdFusion fremfor at begynde at blande ASP ind i det..?
Avatar billede mlyager Nybegynder
03. maj 2003 - 20:34 #1
du skal have fat i <cfmail>-tagget ... det kan sende mails ud, hvis der er sat en mailserver op i cf-admin.
Ellers har tagget en attribut, som hedder "server=mail.server.com" som du kan bruge.
Avatar billede excession Nybegynder
03. maj 2003 - 21:13 #2
jeg skal hente nogle få oplysninger fra en db, udskrive dem og nogle brugere skal kunne gå ind under deres egne oplysninger og rette et nogle få felter.

passwords skal sendes ud med mail

det er ikke noget voldsomt, men jeg kender intet til cf.  og jeg tror det ville være bedst at bruge cf, da intranettet er lavet i cf.

har du erfaringer med cf og asp mylager?
Avatar billede mlyager Nybegynder
03. maj 2003 - 21:41 #3
jeg har en hel del erfaring ... lever af at kode cfml.

Men lad være med at blande asp og cf sammen ... det er noget rod - som at blande vodka med olie ...

:)
Avatar billede excession Nybegynder
03. maj 2003 - 22:05 #4
ok.. det er for en del af det offentlige i england.. tror bare jeg siger nej tak så :)

ville ellers være lækkert på ens cv..
Avatar billede excession Nybegynder
03. maj 2003 - 22:06 #5
eller også skal jeg hurtigt sætte mig ind i cf...
Avatar billede mlyager Nybegynder
04. maj 2003 - 11:51 #6
det er ikke så svært igen ... hvis du har adgang til dokumentationen til cfml finder du hurtigt ud af det.

Langt nemmere at lære end asp.

Men sig endelig til hvis du har nogle spg ...
:)
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2003 - 13:04 #7
kører cf på iis?

lægger du ikke et svar også..
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2003 - 13:04 #8
og tak i øvrigt
Avatar billede mlyager Nybegynder
04. maj 2003 - 20:48 #9
cf kører på snart alle platforme ... og selvfølgelig også iis.
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2003 - 21:28 #10
tak for hjælpen

-- xs