Avatar billede it-drift Nybegynder
23. november 2000 - 10:29 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Outlook Web Access og Exchange

Har du erfaring med Outlook Web Access? Er der noget, man skal/bør ha\' på plads, inden man installerer Exchange?

Skal der installeres nogen udvidelser til Internet Information Server? Udføres nogen specielle administrative tasks? Eller kører Outlook Web Access ”right out of the box”?

Hvad bruges Key Management Server til? Har den nogen funktion i.f.m. Outlook Web Access?

Råd og anbefalinger modtages med kyshånd... :-)
Avatar billede schubert Nybegynder
23. november 2000 - 10:35 #1

Klippet fra www.hanno.dk (Kig der, manden ved alt om Exchange

For at kunne bruge OWA (Outlook Web Access), kræves der at du har Installeret Internet Information Server 4,0, og skal vælges under \"Custom Installation\".

Efter OWA er installeret kan du fra alle computere der har internet adgang komme til at læse din Mail, se dine kontaktpersoner m.v. OWA er faktisk en Outlook programmeret i ASP og ligner til forveksling en rigtig Outlook ! For at komme i kontakt med OWA interfacet skal du starte din Browser (IE 3,02 >) og gå på \"Http://Servernavn/exchange\".
Avatar billede cokeman Nybegynder
23. november 2000 - 16:24 #2
Det er lige ud af landevejen...

Installer Win NT 4.0 (Eller w2k), husk IIS... (Hvis NT 4.0, lig option pack på, så du fåt IIS 4.0 (Den kører bedre en den 2.0 som følger med))

Installer Exchange 5.5, og vælg WebAccess (Hvis du vil have Dansk WebAccess, ligger det er sprog modul på SP3 cd\'en, ellers drop din mail adr, så kan jeg sende den til dig)

Key Management, er kun hvis du vil kunne ændre password vie webbrowseren, men så skal du til at lave certifikater, og det er under NT 4.0 noget møj, for du skal ud og købe en nøgle hos en udbyder (etv. verisign)...  W2k kan selv lave nøgler.

Andet du vil vide ???
Avatar billede xion Nybegynder
23. november 2000 - 21:29 #3
Kun en tilføjelse, Key Management bruges til at lave krypterings nøgler og fungere fint på NT 4.0 de nøgler man laver kommer fra en Certificate Server som kan vælges fra IIS installationen, hvis du har en Certificate server kan du lave dine egne nøgler. Nøglen skal bruges hvis du ønsker at køre med krypterede data (SSL)
Avatar billede it-drift Nybegynder
25. november 2000 - 20:14 #4
P.S. Kræver Outlook Web Access IIS 4.0, eller kan den også køre på version 3.0 (NT4 sp5)?