Avatar billede jaloviking Nybegynder
03. maj 2003 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fat32 = 4 GB

Jeg vil lave en backupfil af hele min harddisk, men får hele tiden en meddelelse om at når jeg har fat32 må filen ikke blive større end 4 GB og jeg skal nok bruge næsten 5 GB.
Findes der en løsning på dette problem?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. maj 2003 - 17:13 #1
Minder disse to spørgsmål ikke meget om hinanden:
http://www.eksperten.dk/spm/347973

Læs venligst reglerne, man må kun have ét spørgsmål med samme problem åbne!
www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede perth0 Nybegynder
03. maj 2003 - 17:14 #2
Det er korrekt, at en FAT32 formateret partition har en begrænsning på filstørrelse på 4GB.

Eneste løsning er at konvertere drevet til NTFS format.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 17:16 #3
Kan du ikke dele backupfilen op i 2?
Avatar billede perth0 Nybegynder
03. maj 2003 - 17:18 #4
Og hvis du beslutter dig for at konvertere er "opskriften" her:

Åben et Command Prompt og skriv..

Convert X: /FS:NTFS  (hvor X er drevbogstavet).

Systemet blivet konverteret på et par minuter alt efter, hvor meget data, der ligger på disken, og hvor hurtig maskinen er.

Er det C: drevet, som er FAT32 og som skal konverteres vil du blive bedt om, at genstarte PC'en. Den vil så under opstarten næste gang blive konverteret. Nå dette er sket genstartes PC'en igen og så er man kørende
Avatar billede jaloviking Nybegynder
03. maj 2003 - 17:22 #5
Hej perth0
Bevarer jeg alt hvad der ligger på harddisken ved en konvertering?

Hej jacobclausen
Jeg er vel nødt til at få lavet en backupfil før jeg kan brænde den eller hvad.
Avatar billede perth0 Nybegynder
03. maj 2003 - 17:32 #6
Ja, ved konvertering mister du ikke noget.
Avatar billede hojben Novice
03. maj 2003 - 18:48 #7
Alt bliver bevaret ved Konvertering. Samt at du med NTFS for fil & mappesikkerhed ind. Kan KUN anbefale dig at du konverterer.