Avatar billede fumper10 Nybegynder
03. maj 2003 - 14:42 Der er 4 kommentarer

Mærkelige fejl ved brug af usb Porte

Jeg har et Soltek sl drv4 bundkort med to usb porte. jeg  kører windows xp pro og jeg har jævnligt opdateret den. Mit problem er delvist defekte usb porte. De virker perfekt når der er mus eller printer slået til. Så snart man sætter et digitalkamera eller en hukommelsesnøglering i genstarter pcen. Det virker til det kun er enheder der fungerer som en form for lager medie der får min com til at stejle. Er er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede egede Nybegynder
03. maj 2003 - 14:50 #1
Kender en der havde samme problem med sin bærbare. Prøv muligvis at opdatere BIOS (såfremt at du ved hvordan man gør, da det jo kan gå galt), det hjalp på hans så vidt jeg husker.
Avatar billede hub Nybegynder
03. maj 2003 - 15:12 #2
Kan også være et strømproblem. Der må max trækkes 0.5A på en USB port og et digikamera vil typisk trække temmelig meget.. Dette kan tjekkes under enhedshåndtering-usb root hub-egenskaber (eller der omkring)
Avatar billede nupo Nybegynder
03. maj 2003 - 16:43 #3
Hej.........
Det er ikke helt det samme , men jeg har/haft et problem i samme stil.
http://www.eksperten.dk/spm/346876

Mvh Nupo...........
Avatar billede fumper10 Nybegynder
04. maj 2003 - 14:32 #4
jeg tror lige jeg venter med at flashe min bios da min kæreste er ved at skrive hovedopgave (sæt min pc får fugl). Jeg kan ikke forstå hvis det er et strømproblem kameraerne virker jo fint på alle andre maskiner. Tak responsen alle. :-)