Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 00:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rotate mange billeder på samme tid

Jeg er i den heldige situation, at jeg skal have drejet 100 digicam fotos 90 grader. Jeg har tit tænkt på om det var muligt at udføre samme operation på mange billeder i photoshop. Nogen som ved om man kan, eller skal jeg virkelig til at have ondt i musearmen?

Det er udelukket at dreje billederne på selve kameraet, da billederne er blevet slettet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 00:57 #1
1. Først laver du en Action, hvor du drejer et billede og gemmer det i en mappe.
3. Gå ind i File>Automate>Batch... og vælg Actionen, og mappen hvor den skal tage billederne mv.

/per
Avatar billede z1n Nybegynder
03. maj 2003 - 00:59 #2
du kan ikke dreje forskelligt fotos samtidigt når de er i forskellige filer, men du kan føre dem alle over i en file->new og herfra oprette en mappe på mappe iconet nede i venstre hjørne af lag menu hvor du så ligge alle fotos i og go op i edit->transform->90 grader (der kan du også vælge hvilken vej den skal dreje) du kan også trykke ctrl+t og mens du holder shift nede dreje runde med musen (shit er for at den finder den helt rigtigt position på 90 grader)
Avatar billede kres69 Nybegynder
03. maj 2003 - 01:00 #3
Takker
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 01:13 #4
Velbekomme! :-)

/per