Avatar billede nsjdk Nybegynder
02. maj 2003 - 23:27 Der er 10 kommentarer

Apache server

Hej

jeg har Installeret Apache, ftp, og alt det der.
men problemet er at jeg har hørt at man ikke kan kalde serveren ude fra andre computer steder i verden fra en Router fordi vi har 2 computere spændt til Adsl

hvordan finder jeg en ip adresse som andre kan kalde/se
Avatar billede grinderslev Praktikant
02. maj 2003 - 23:33 #1
Ved www.dyndns.dk, hvis din IP-adresse er dynamisk.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. maj 2003 - 00:05 #2
Du skal iøvrigt port-forwarde i din router, så kald til port 21 (FTP) og port 80 (HTTP) bliver ledt over på din server.
Avatar billede nsjdk Nybegynder
03. maj 2003 - 00:57 #3
hvordan gør jeg det
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 09:19 #4
Søg på portforward + Apache på google.com.

Eks. på link: http://pigtail.net/LRP/portforward.html

/per
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. maj 2003 - 12:01 #5
Du skal ind og kikke i konfigurationen i din router. Hvis du er heldig, står routeren som default til at lide disse porte ud til IP:192.168.1.2 , så du kun behøver at skifte IP-adressen på din server, så den passer.
Avatar billede nsjdk Nybegynder
03. maj 2003 - 14:13 #6
Hvor skifter jeg ip adresse skal jeg ind i et router program

ps. hvis jeg skriver 192.168.1.2 kommer min server ( ved godt alle har den )
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. maj 2003 - 14:18 #7
Hvilken router har du.....
Har du statisk eller dynamisk IP hos din internet udbyder??
Avatar billede the_legend Nybegynder
03. maj 2003 - 14:20 #8
har du tdc med en speedstream router? hvis du har det har du en firewall i den og for ikke at have det skal du koble op uden. hvis det er så kan jeg godt forklare dig hvordan det gøres..
Avatar billede the_legend Nybegynder
03. maj 2003 - 14:37 #9
flot opret et spm og smut..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juli 2003 - 01:10 #10
Skal du ikke lukke?

/per