Avatar billede maciej Nybegynder
23. november 2000 - 06:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hardwareressurser

Efter formatering af HD og geninstalering af win.98 kan heg slet ikke se noget som helst oplysninger vedr.\"microsoft system oplysninger\"Ved at klikke mig under hardwareressurser,komponenter,softwaremiljo får jeg denne besked:Komponenter som viser denne oplysning virker ikke korekt eller er ikke installeret på denne computer.Jeg synes ellers at pc virker godt nok.
Hvilke komander skal man ellers bruge inden formatering:
format C:/s
format C:/u
eller bare format C:
Hvad er forskellen?
Avatar billede maciej Nybegynder
23. november 2000 - 06:20 #1
Ups:se bort fra et par stave fejl  *GG*
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 08:00 #2
ved at de kommandoer findes til format. Jeg har brugt dem 1 eller 2 gange men kan ikke se nogle forskel. Men jeg har h¸rt noget om at /u g¸r at du ikke kan unformat harddisken igen, men om det passer ved jeg ikke fordi jeg har aldrig haft brug for den. Den eneste kommando jeg bruger til format c: er /q det giver nemlig quickformat.
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
23. november 2000 - 08:27 #3
Format c: /s betyder at du vil overføre opstartsfilerne til din harddisk. Hvilket betyder for DOS\'es vedkommende at du får IO.SYS og MSDOS.SYS samt COMMAND.COM til at ligge på c-drevet, således at computeren er i stand til at boote.
Format C: /u betyder at du ikke længere er i stand til at genskabe diskens data efter formateringen.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 08:40 #4
hoberg... nåja for satan havde jeg lige glemt med /s! *GG* plejer jo bare at formatere og så installere win98 så sker der jo ikke noget, eller også bruger jeg en bootdisk!
Avatar billede burningice Nybegynder
23. november 2000 - 15:06 #5
der er også /q som står for quick... det er det samme som express formatering under windows
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 15:57 #6
cyberfessor... det var da SLET ikke det jeg sagde vel???
Avatar billede burningice Nybegynder
23. november 2000 - 16:21 #7
hvad... hvorfor siger du at du ikke sagde det når du nu gjorde??

Pjat til side, min fejl... undskyld.
Avatar billede maciej Nybegynder
24. november 2000 - 00:43 #8
Nogen \"sjove\" svar I kommer med*SS*
Dvs.at frem over kan jeg så bare skrive  format C:
Hvad så med mine system oplysninger.......????
Avatar billede burningice Nybegynder
24. november 2000 - 01:36 #9
hvad med dem??
Avatar billede maciej Nybegynder
24. november 2000 - 06:27 #10
Jea,hvorfor kan de ikke ses?
Jeg havde ikke nogen problemer før.Det er faktisk det engtlig spørgsmål*ss*
Avatar billede cc2000 Nybegynder
24. november 2000 - 08:17 #11
maciej....... nej brug format c: /q istedet så skal du ikke vente flere minutter på at den bliver færdig.

Grunden til at du ikke kan se den er højst sandsynlig en fejl i windows. Prøv at genínstallere windows igen! :o)
Avatar billede maciej Nybegynder
24. november 2000 - 16:17 #12
Nej...for fanden,det mener du ikke ....vel?Det har jeg faktisk gjørt...det her er den \"anden\"gang med samme resultat.Kan det være noget med dos?
Avatar billede dust Nybegynder
25. november 2000 - 05:19 #13
Den windows du brugte før du formaterede var det den samme som du bruger nu?
Har set windows versioner uden sys-oplysning i...

Avatar billede maciej Nybegynder
25. november 2000 - 09:00 #14
til dust<<jep....har den \"alm\" udgave af win.98.
der findes også  win.98se men det er ikke den.
Avatar billede maciej Nybegynder
25. november 2000 - 09:02 #15
cc200<<kan være at jeg spører dumt...MEN hvorfor så har men  format C: og ikke bare den med q
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
26. november 2000 - 12:49 #16
Har du ikke fået et klart svar på dit spørgsmål ??

Hvad er forskellen ...... ???

Hvis ikke må du uddybe !
Avatar billede maciej Nybegynder
26. november 2000 - 22:27 #17
hj hoberg<<slap dog af mand.......jeg har ikke ringet dig op...VEL???!!!!!
Avatar billede maciej Nybegynder
26. november 2000 - 22:30 #18
Tak for alles indlæg *SS*
cc2000<<jeg kommer nok ikke udenom geninst.af win.
*VV*
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
27. november 2000 - 08:09 #19
Du stiller et spørgsmål, og vil ikke høre svarret !

Hvad er du så ? DUM -jeg spørger bare !