Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
02. maj 2003 - 18:37 Der er 28 kommentarer

Mangler PHP programmør!

hej

som sagt mangler jeg en PHP programmør til at lave en side som denne: www.overclocking.dk .....der kommer ikke til at være nogle penge ind-blandet......men hvis du programmere den side vil du automatisk blive 25% med-ejer.....jeg er selv webdesigner så jeg designer siden mens du laver programmeringen......hosting tager jeg mig også af.....siden kommer til at hede: www.overclock-it.dk

skriv hvis du er intresseret og så kan vi snakke nærmere!
Avatar billede schaefner Juniormester
02. maj 2003 - 18:39 #1
Og hvad medfører det at blive 25% med-ejer. 25% med-udgifter?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 18:44 #2
Er det ikke en lousy deal for programmøren? Jeg mener, vi kan alle strikke et design sammen på et par timer, men at lave en sådan side vil tage ugevis...
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. maj 2003 - 18:46 #3
hmm, hvorfor lave noget der minder om noget, der er lavet i forvejen? - og samtidigt har et domæne-navn, der minder meget om..
Avatar billede stalle Nybegynder
02. maj 2003 - 18:51 #4
el_barto - jeg giver dig ret - Det skulle være lige omvendt...
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 19:00 #5
100% enig... Denne aftale er meget dårlig for programmøren. Jeg ville forlange 80% medejerskab, hvis der overhovedet var nogen indtægter i sigte.

Har heller ikke tid.

jeg ville på en sådan side tidsmæssigt vægte design 15% backend skabelon 20% og programmering af hver enkelt side 65%
Avatar billede mjl Nybegynder
02. maj 2003 - 19:04 #6
:o) he he
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
02. maj 2003 - 19:31 #7
ok så 50% med-ejer da! 1# nej jeg klarer alle udgifter!
Avatar billede schaefner Juniormester
02. maj 2003 - 19:32 #8
Hvad får man så ud af det? Hvad fedt er der i at være medejer?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 19:49 #9
Jeg skal have 95% af ejerskabet, eftersom jeg lige har bestilt dit domæne *G*

Det er nelig ledigt: http://cliche.dk/whois.asp?strDomain=overclock-it&strTld=dk
Avatar billede schaefner Juniormester
02. maj 2003 - 19:49 #10
el-barto >> hehe ;)
Avatar billede melange Nybegynder
02. maj 2003 - 20:07 #11
hardwaretweaker << ikke fordi jeg har nogen interesse overovedet, men jeg synes ikke du har forklaret hvad du mener med 25% medejer :)
Avatar billede schaefner Juniormester
02. maj 2003 - 20:17 #12
melange >> Det er slet ikke så vigtigt, det vigtigse er at man bliver medejer ;)
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
02. maj 2003 - 20:23 #13
jeg ville med glæde hjælpe.. hvis bare jeg havde tid :\
Avatar billede melange Nybegynder
02. maj 2003 - 20:26 #14
schaefner << ohh yeah! Og det synes i lyder som en dårlig handel :D

Du skal (som programmør) kun bruge mange mange timer på at kode et stort velfungerende system, og til gengæld for man den store ære at stå som 25% ejer af en side, started af en 12-årig, som er et miniversion af www.overclocking.dk, og som bliver opdateret hele 4-5 gange hvorefter den går død :)

hmm...måske var det værd at overveje... :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 21:18 #15
melange: Count me in as well ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2003 - 01:05 #16
<ole>

hardwaretweaker >> At kalde sig 'webdesigner' kan ethvert blebarn jo gøre.
Lad mig afsløre en hemmelighed for dig: Det kræver fantasi og kreativitet at være webdesigner! Overrasket? Tjahhh ... men sådan er det nu engang  :)

Foreløbig har du kunne svinge dig op til at ville kopiere et allerede eksisterende system - OG kopiere navnet på dette.
Hvordan synes du selv, det går med at markere sig som en fantasifuld og kreativ person?

Webdesigner ...?!??!!!  *Muahahhaaaahhhahahhahahhahahhahahhaaaaaa*

Ja, og Dolly Parton sover på maven ...!  :D

/mvh
</bole>
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. maj 2003 - 01:11 #17
ole: Gør hun virkelig... - det havde jeg faktisk ikke forestillet mig :-o
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2003 - 01:17 #18
Det har hun i hvertfald altid gjort, når jeg har ligget ved siden af  :D

.......... hun kan så godt lide at ligge højt med hovedet  ;o)
Avatar billede melange Nybegynder
03. maj 2003 - 01:18 #19
olebole << Synes du glemte en ting. At kunne designe websider kræver ikke kun fantasi og kreativitet, men også ERFARING. Du bliver ikke "webdesigner" på en dag, en uge, en måned eller et år.

hardwaretweaker << til en anden gang. Giv os nogle referencer, så vi kan se hvad du har lavet webdesigns. Uden referencer antager folk det værste, nemlig at du ikke kan noget som helst........og med god grund.
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2003 - 01:19 #20
melange >> det lå implicit i min første linie  ;o)
Avatar billede melange Nybegynder
03. maj 2003 - 01:21 #21
olebole << fair nok, dog gennemskuede jeg det ikke lige :) Og så har jeg på fornemmelsen det ikke skader at skære det ud i pap :D
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
03. maj 2003 - 08:34 #22
jeg er webdesigner.....jeg er ansat hos: www.kein.dk og det er også mig der har programmeret og lavet den side! og jeg har valgt at ændre navnet! det skal hede: www.quick-clock.dk ......som tidligere sagt er det ikke kun 25% med-ejer men 50%!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
03. maj 2003 - 09:56 #23
Nu skal vi jo heller ikke tvære manden totalt ud - det er IKKE Eksperten-stil...!

(...og heller ikke god værksteds humor.)

Jeg tror han forstår, hvad vi alle mener...!!!
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2003 - 16:04 #24
mjl >> Jeg er forsåvidt enig.
Problemet er bare, at en charlatan, som hardwaretweaker meget let kan få en eller flere af E's helt unge brugere i gyngen. Det er set adskillige gange i E's historie.

Det synes tydeligt, at han ikke aner, hvad han vil. Starter med at ville lave et kopi-site, der skal hedde "www.overclock-it.dk" og 'tilbyder' 25% ejerskab.
Et døgn senere er det stadig et plaggiat, men nu skal det hedde "www.quick-clock.dk" - og medejerskabet er udviddet til det dobbelte.

Det lugter meget fælt af en platugle, der prøver at kapre uskyldige ofre til at hjælpe med at udøre hans plat.
At han skulle være ansat hos kein.dk er sandelig ikke nogen god reklame for det firma - og mon ikke, de i øvrigt helst så sig fri for den slags 'reklame'?
/mvh
Avatar billede mjl Nybegynder
03. maj 2003 - 16:14 #25
okay - det kan jeg godt se!!!
Avatar billede leif Seniormester
04. maj 2003 - 19:13 #26
Da jeg læste det her spm. igennem tænkte jeg, hvad sker der her, der vil ikke være nogen penge i sitet, hvad skal jeg så med ejerskab af sitet. Betyder det at jeg skal punge penge ud eller hvad ??? Og hvad i det hele hulen sker der, der går ikke engang 24 timer så har tiden ændret navn og nu er ejerskabsprocenten sat op til det dobbelte. Jeg tror måske at han skulle tage at tænke sig om en anden god gang før han skriver et spørgsmål og vil have programmeret et helt site. At han skulle være ansat hos kein.dk kan man jo spørge sig selv om.

Bare min ydmyge mening.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
04. maj 2003 - 19:37 #27
okaj......men jeg kan sku da sagtens lige pludselig ænder navnet fordi jeg syntes det lyder bedre........sorry men prøvede bare at finde en person til at programmerere siden mere er der ikke i det......og så fordi jeg ikke kan tilbyde penge tænkte jeg.....nå ok så laver jeg personen til med-ejer.....først 25% men da ingen henvendte sig der måtte jeg jo prøve noget højere som så blev til 50%......jamen i må da virkleig undskylde hvis det er får hårdt for jer at høre at jeg leder efter en programmør!!!
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2003 - 20:01 #28
Det har du _helt_ misforstået ... lige netop _den_ detalje, er der vist ingen, der undrer sig over. Så det behøver du såmænd ikke undskylde  :)