Avatar billede msskov Nybegynder
02. maj 2003 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

W2K henter langsomt filer for deredter at fejle

Vi har et par brugere der ikke kan hente deres filer fra vores nw4 server til deres w2000 pc. Når de starte med at kopiere, fortæller windows hvor lang tid der er igen. Men denne tid vokser og vokser for tilsidst at komme med en fejl om at kilden ikke kan hentes længere. Jeg tænkte om der kunne værer en timeout settings man kunne skrue på, da netværket til brugeren generalt er noget sløvt (de sider i en anden bygning end NW serveren. Derfor fiser signalet igennem 3 HUB'er og 2 fiber convertere)

Brugeren kører W2000 WS med en Novell NWClient. Jeg har prøvet med 2 forskellige clienter fra novell samt den fra MS. (lige nu kan jeg ikke huske hvilke versioner, da jeg sidder hjemme)

I starten troede jeg, at det var fordi data var compressed, men efter at har kopieret de samme data fra en W98 burde de ikke være pakket længere og problemet med W2k maskinen er der stadig.
Der sidder dog ikke nogen HUB imellem w98 maskinen og NW serveren da disse kører med BNC kabling.

Den ene bruger har så pillet lidt i regedit hvorefter hans problem forsvandt.......men det kan han ikke huske noget om længere !!!!! (det er derfor jeg poster her)
Avatar billede fasfan Nybegynder
02. maj 2003 - 21:59 #1
Tjaa, det lyder jo som om der både kan være HW eller SW der forårsager dette.

1) Er din NW 4.11 opdateret med nyeste SP?
2) Har din Windows 2000 maskine den seneste NWClient?

NW4.11 SP9: http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2957945.htm
Client: http://download.novell.com/filedist/Download?buildid=15344
Avatar billede msskov Nybegynder
03. maj 2003 - 10:15 #2
Jeg ved at serveren kører med SP7(A tror jeg nok)
Jeg har med vilje ikke patchet den op, da jeg er noget bange for at den ikke kommer op igen !. Så længe problemet ikke er et problem, vil jeg helst undgå dette. Typisk vil jeg hente data for brugerne når de har problemet og så kan de hente det på min PC via ms network.
Det er ikke et kæmpe problem, blot et irritationsmoment !

Clienten er 4.83 SP1, så den vil jeg prøve at opdaterer på mandag !
Avatar billede fasfan Nybegynder
05. maj 2003 - 09:38 #3
Tjaa,

MSSKOV - Hvis du vil have din 4.11 server til at fungere i fremtiden, med de Nye operativ-systemer - SKAL du opdatere den med nyeste Service Packs.
Alternativt kunne du jo opdatere til NW 6.0/6.5

Men at dømme ud fra dine kommentarer, er der jo ikke beho for en ordentlig server, hvis de kan leve med den løsning du beskriver.

/Fasfan
Avatar billede msskov Nybegynder
05. maj 2003 - 19:16 #4
jeg må nok bide i det sure æble i sommerferien og installere sp9'eren. Der er mindst belastnig.
En opgradering til nw6 bliver nok ikke vel modtaget hos finansfyrsten :-)
Vi er nogenlunde kommet til hægterne efter et lynnedslag sidste år. Der har været mange følgeskader i form af overstresede bundkort. Nogle af den begyndt at fejle 6 måneder efter. Men nok om det. Jeg må nok hellerer lukke den !