Avatar billede thomas_regin Nybegynder
02. maj 2003 - 12:11 Der er 7 kommentarer

ASP + SQL-server + Fejlmeldinger

Hejsa!

Min XP pro maskine crasher mere eller mindre konstant, når jeg sidder og udvikler. Det sker, hvis jeg f.eks har glemt en apostrof eller har lavet en anden taste-fejl i mine SQL-statements. Så begynder maskinen af mose derudad, og har pludselig brugt mere end 2GB memory og CPU'en kan slet ikke følge med, og til sidst fryser den totalt.

Anyways.. Sådan har det ikke altid været. Jeg havde en gang en opsætning, hvor mine ASP-scripts rent faktisk stoppede, og gav mig en fejl-meddelelse, hvis SQL-serveren brokkede sig. F.eks "Error converting int to datetime" eller lignende.

Er det en setting jeg mangler at slå til, eller noget tilsvarende? Jeg orker nemlig ikke, at checke for SQL-fejl hele vejen gennem mine scripts!

På forhånd tak for hjælpen,

Thomas Regin.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
03. maj 2003 - 15:07 #1
Hvordan connecter du til db'en??

Skriv lidt mere...
Avatar billede sup Nybegynder
05. maj 2003 - 00:29 #2
Har din sql-server nyeste patch og hvilken en kører du med?

Hvis der er fejl i dit sql statement burde asp siden komme med en fejlmelding, den kører ikke videre i uendelig løkke og bare suger memory eller cpu kraft. Der er tydligvis noget galt :)

Men hvad...

Du bliver nød til at give os noget mere info, eller noget kode vi kan se på....

Sup.
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
05. maj 2003 - 00:34 #3
Jeg tror MULIGVIS at jeg har fundet ud af hvad problemet var/er!

Jeg vender tilbage med mere info i morgen! ;)

Tak for hjælpen so far!

/thomas.
Avatar billede wann Nybegynder
28. maj 2003 - 15:48 #4
Der er lang tid til det bliver i morgen ;-)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
28. maj 2003 - 17:44 #5
Sorry!!.. ;)

Problemet er løst!.. Det var min helt egen fejl. I en fil, som blev kaldt på hver side, havde jeg skrevet "On error resume next"..

Hvis i smider nogle svar, så deler jeg pointene imellem jer!!

Tak for hjælpen!

/thomas regin.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. maj 2003 - 18:29 #6
Hvis der ligefrem er uddeling ;O)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
28. maj 2003 - 18:42 #7
Tjaeh.. Jeg vil ikke være unfair over for nogle, så selvom det var en fejl 40, så skal i sgu' ha' noget for det alligevel!

Venter lige med at uddele til "sup" også har svaret!

Dog ingen points til Wann, for hans ellers glimrende påmindelse! ;)

/thomas.