Avatar billede massman Nybegynder
22. november 2000 - 22:49 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Opdatering af bios?

Hvordan gør man det?
CPU: Athlon 550
Bundkort: K7M eller lign.
Hjælp jeg er dum?
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 22:58 #1
Du skal først og fremmest identificere dit MB og BIOS version.
Begge dele kan du som regel se på den allerførste side efter at du har tændt maskinen (mens den tjekker ram).
Dernæst skal du finde frem til hjemmesiden hos det firma der har fremstillet dit MB.
Der vil sandsynligvis ligge en BIOS-update.
Følg anvisningerne på siden meget omhyggeligt, da du kan komme rigtig galt afsted ved at gøre det forkert.
Se også i din manual til MB...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. november 2000 - 23:00 #2
Jeg vil anbefale dig at lade være hvis du ikke har forstand på det. Du kan rigtig lave l... i den.
Hvorfor vil du gøre det?
Avatar billede andmar Nybegynder
22. november 2000 - 23:01 #3
ASUS hjemmeside har instruktioner :

http://www.asus.com/Products/Motherboard/flash.html

andmar
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 23:02 #4
Enig med apollo69...
I det mindste bør du have en til at hjælpe dig, der ved hvad han/hun gør..
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. november 2000 - 23:12 #5
Som de to forgående siger, hvis du ikke ved hvad du gør så lade være med det! Det bør kun gøres når ens computer ikke køre som den skal, og så kan der rettes i bios med en opdatering! Men hvis den køre som den skal er der ingen grund til at gøre det!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. november 2000 - 23:25 #6
Jeg taler af erfaring, jeg dræbte min pc for et år siden på den måde. Den havde dog to liv, men var i koma i 3 dage før den kom tilbage.
Det var en hård tid, de 3 dage.
Avatar billede thomaz Nybegynder
22. november 2000 - 23:42 #7
Lige til info hvis du flasher din Bios kan det godt være at garantien(1 års garanti) bortfalder. Har selv prøvet det. Forretningen ville ikke bytte mit bundkort, som havde en defekt port, fordi de sagde at jeg havde flashet/opdateret min Bios
Avatar billede andmar Nybegynder
22. november 2000 - 23:54 #8
Det kan ikke være en gyldig grund til at
ophæve garantien ! Hvis biosflashen var
vellykket, har butikken snydt dig.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2000 - 00:27 #9
massman har din PC\'er ikke et navn eller er det en sammen klyttet en?
Avatar billede driis Nybegynder
23. november 2000 - 02:56 #10
Svaret på dit spørgsmål er allerede kommet; men:

Jeg vil lige advare dig mod at gå i gang med at flashe din BIOS hvis du ikke har 100% styr på, hvad du gør. Hvis du gør noget forkert, risikerer du at dit motherboard bliver ubrugeligt.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 08:04 #11
man skal da bare have en eprom-br¿nder så sker der ikke noget! *GGG* men hvem FANDEN har råd til sådan en??? ;o)
Avatar billede massman Nybegynder
23. november 2000 - 14:54 #12
Jeg er rimelig fanatisk Quake 3 spiller så jeg har tweaket mit system på alle mulige måder for at få fleste fps. Vil en opdatering at bios gøre den store forskel?
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 14:59 #13
Muligvis, det kommer an på hvad opdateringen indeholder..
Typisk indeholder opdateringer understøttelse af nye drevstørrelser, bustyper, processorhastighed etc, mange gange nyttigt, hvis man skal have nyt hardware. Desuden rettelser af div. fejl, men hvis det kører godt nok?
Avatar billede massman Nybegynder
23. november 2000 - 21:19 #14
Jeg har besluttet at følge jeres råd og ikke rode med noget jeg ikke ved noget om :)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 00:23 #15
Det kommer vel an på hvilken maskine man har om hvor besværligt dt er ast flashe bios. På f.eks. Aptiva er det rimelig nemt. På Lefetec En tysker maskine( aldi) er det heller ikke så vanskeligt. Det er ved der hvor man ikke har en direkte skrædersyet flash til Bios, at det kan blive problematisk. Der må da være nogle Site rundt omkring, som beskriver det rimeligt udførligt også på Dansk?