Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 10:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver MX kan ikke administrere Contribute - HJÆÆÆLP!!!

Hejsa

Jeg har installeret updaten til min Dreamweaver MX (6.1.) på både min maskine på arbejde og derhjemme. JEg vil gerne administrere contribute på en side som min kollega skal rette i, men Dreamweaver vil ikke være med til det. Den skriver:

"Dreamweaver could not connect to the remote server. You cannot
perform contribute administration tasks without a connection to a
remote server. Please fix the remote connection before continuing."

Jeg har prøvet alt - også alt det som andre i de forskellige NGs har foreslået i lignende situationer, men det virker sgutte.

DWMX connecter fint både remote og lokalt, så det er jo noget sludder den skriver. Alt virker ellers perfekt.

Nogen som har en god idé?

:)
Morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 11:49 #1
Hej Morten.

Det er din remote-sti den er galt med. Hvis du klikker på test knappen lige ud for stien, når du er inde i site opsætningen under Contribute, så kan du teste hvornår din sti virker.

Hvis DW selv har indsat /www/ midt i stien, så slet dette, det går den hver gang hos mig.

Ellers skriv igen, så løser vi problemet.

/040471
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 11:49 #2
Ups - det skulle hva været et svar, kommer her :-)

/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 11:53 #3
Hej igen

Jojo - det har jeg skam været inde og tjekke. Det er netop det som flere skriver rundt omkting i NG´erne, men min sti står fin og ren, så det er ikke dér skoen trykker. Det mystiske er at det er det samme på begge mine maskiner med DWMX. Jeg gætter også på det er noget med forbindelsen, men alt fungerer ellers normalt - både lokalt og remote. Og under Contribute administration står stien som den skal. Så jeg fatter ikke en meter.....Og jeg sidder med en kollega som er ved at være ret utålmodig.....

:)
morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 12:06 #4
Hej Morten

Jeg skal bare lige været helt sikker.

I Site Definitionen - under fanebladet Advanced - benytter DW Local info og Remote Info, som du jo skriver fungere perfekt alle steder.

Men contribute har sin egen Category, hvor der skal sættes "Site Root URL: " ud fpr dette fillin felt er der en test knap - hvilken tilbagemelding får du når du klikker på [Test]?

/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 13:01 #5
Hej 040471

OK. Det er det felt jeg mente. Der står den normale sti - http://www.domænenavn.dk og ikke mere. Og der er kryds i compatibility boksen.
Det skal sige sat det er et gammelt site - oprette i Dreamweaver som jeg nu ønsker at give adgang til en Contribute client. Administration vil jeg bare gerne køre via Dreamweaver så jeg kan styre det hos mig og det ikke er Contribute-clienten som skal fungere som administrator.

Contribute-clienten kan godt logge ind, men får at vide at han ikke kan redigere siden fordi den opdateres af en anden (mig!).

:)
Morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:18 #6
Men hvilket meddelse får du i DW, når du klikker på test?

/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 13:21 #7
Den som jeg skrev ovenfor:

"Dreamweaver could not connect to the remote server. You cannot
perform contribute administration tasks without a connection to a
remote server. Please fix the remote connection before continuing."

Forsøger jeg så at teste min lokale og remote forbindelse så virker de fint. Det er kun Contribute-forbindelsen der brokker sig.....

:)
Morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:25 #8
hvad står der helt præcist i stien?

/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 13:28 #9
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 13:40 #10
Halløj...nu løste det sig.

Det var fordi jeg havde en sti i min remote og locals "Hosty directory". Den vil åbenbart ikke have at den sti ligger ude i roden på serveren, den skal referere til www-mappen på serveren. Lidt træls fordi mine DB´ere ligger ude i en mappe i roden, så den mappe kan jeg så ikke længere se i DWMX. Men så må jeg jo bare FTP´e DB´erne op med et andet program.

Men tak for hjælpen alligevel. Du får sgu de 100 point - de var jo let tjent, men du forsøgte da og ledte mig jo også lidt ind på at det var noget med stierne som ikke var i orden.

God weekend og tak for indsatsen.

:)
Morten
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 13:41 #11
Halløj...nu løste det sig.

Det var fordi jeg havde en sti i min remote og locals "Hosty directory". Den vil åbenbart ikke have at den sti ligger ude i roden på serveren, den skal referere til www-mappen på serveren. Lidt træls fordi mine DB´ere ligger ude i en mappe i roden, så den mappe kan jeg så ikke længere se i DWMX. Men så må jeg jo bare FTP´e DB´erne op med et andet program.

Men tak for hjælpen alligevel. Du får sgu de 100 point - de var jo let tjent, men du forsøgte da og ledte mig jo også lidt ind på at det var noget med stierne som ikke var i orden.

God weekend og tak for indsatsen.

:)
Morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 13:46 #12
Bukker og takker.

Via dialog kan man jo nå langt. :-)

Jeg har i sidste måned sat 10 brugere igang med Contribute, og har derfor været igennem den del frustrationer den sidste måned, og derfor fundet ud af hvor det normalt går galt.

/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 14:23 #13
Selv tak....måske du lige på falderebet kan hjælpe lidt mere. Jeg kan nemlig stadig ikke få lov at logge ind og edittere siden via Contribute. Den skriver på min kollegas maskine at en anden er ved at rette i den og derfor er der ikke adgang. Selvom jeg så tjekker filen ud så der er grønt flueben ved den på webserveren, så må han stadig ikke rette i den...hvorfor nu ikke det?

Mvh
Morten
Avatar billede 040471 Nybegynder
02. maj 2003 - 14:38 #14
Når der er grønt flueben betyder det jo at du spærre filen, der skal være en hængelås, hvis din kollega skal kunne arbejde i filen.

:-)
/040471
Avatar billede moxtell Nybegynder
02. maj 2003 - 14:44 #15
OK - tak for det.

:)
morten