Avatar billede themightygugi Nybegynder
02. maj 2003 - 07:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er den optimale sammensætning mellem motherboard og Ram

Jeg står foran køb af ny computer, og har sat mig ind i hvad der er på markedet, og noget af det der forvirer mig aller mest, er de mange forskellige frekvenser (mHz) som hardwaren kører med.

Jeg skulle mene at få at få en optimal sammen sætning, så bør bussen på bundkortet og rammen køre med samme clock frekvens eller med en heltals faktor til forskel, men tager jeg fejl. Der er så mange muligheder for at kombinere sin hardware, og alle er vist langt fra lige "rigtige".

Point vil blive givet til den person der formår at give mig det bedste overblik over og indblik i, hvilken betydning frekvenserne har for Hardwaren, samt hvordan disse kombineres bedst.

link eller svar her er lige gode.

på forhånd tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2003 - 08:00 #1
Som jeg forstår det:

Hvis dut motherboard er et Dual Channel motherbord, skal du bruge to ens ramblokke med en FRQ på halvdelen af motherboardets FRQ. Hvis det ikke er Dual Channel skal du have ram med samme FRQ som motherboardets FRQ, men jeg kan have forstået det forkert
Avatar billede themightygugi Nybegynder
02. maj 2003 - 08:12 #2
Jeg søger efter er større uddybning af emnet, da jeg vil ha en mere grundlæggende forståelse af hvordan det hele hænger sammen og hvorfor (uden at det bliver 100% teknisk - hvis det er muligt ;)).
Avatar billede perj Nybegynder
02. maj 2003 - 08:19 #3
Avatar billede onki Nybegynder
02. maj 2003 - 09:05 #4
Det hele kan være komplet lige meget, det er aligevel den langsomeste komponent der vil sætte hastigheden.

Hvis du eks. kører med 133MHz ram, men kun 100MHz på bundkortet, vil hastigheden blive 100MHz.
Avatar billede themightygugi Nybegynder
03. maj 2003 - 19:12 #5
asdf
Avatar billede onki Nybegynder
03. maj 2003 - 20:20 #6
Hvorfor tog du selv alle point ?