Avatar billede badboymrk Nybegynder
02. maj 2003 - 03:12 Der er 8 kommentarer

computer går død efter 5 min når jeg spiller nye spil

problemet : Når jeg prøver nye 3d spil så som splinter cell, unreal II, freelancer osv går computeren i sort. spillet kører fint til at starte med og nogle af dem kan jeg endda siddde og spille lidt så går min computerskærm ud ( går i dvale ligsom hvis du ikke har brugt din computer et stykke tid. ) spillet kører videre men tænder jeg for skærmen igen står der NO SOURCE INPUT. jeg ryger ikke engang ud i windows men på trykke på reset knappen for at kunne bruge computeren igen..... Det mærkelig er at jeg kan spille alle gamle spil uden problemer så som half life, black and white  osv. har ingen problemer med spil der ikke kører med 3d grafik.

Min computer består af : athlon xp 2100+, asus k7v333-raid,  asus geforce 4 ti 4600, 1 gB DDR 2700 ram, 400 watt strømforsyning, 2 x 80 GB maxtor harddiske i mit kabinet er der monteret 2 blæser foran og to bagved og min cpu er kølet af en silent viking.

Disse ting er afprøvet :

TEST af ram, bundkort, grafikkort, harddisk samt stømforsyning for fejl. Der er ingen.

udskiftning af drivere til graffikkort både med asus egne, nvidea de nyeste samt nogle ældre, plus xp egne graffikdrivere, ingen af delene virkede.

chekkede køling, cpu bliver ikke mere end 50 grader ved max belastning. fint luftflow gennem kabinettet. chekkede om blæserne kørte på både grafikkortet og cpu'en kørte når fejlen opstod... det gjorde de.

Har opdateret min bios

Har prøvet 3 forskellige styresystemer xp pro, win 2000, samt win 98 SE

chekkede om delene fik nok strøm det gjorde de...
Avatar billede badboymrk Nybegynder
02. maj 2003 - 03:15 #1
har også prøvet diverse patches
Avatar billede t-rexz Nybegynder
02. maj 2003 - 03:25 #2
Mit bud er at din CPU-køling ikke er god nok med den køler. Hvor varm bliver den? Har du selv monteret den? Hvis ja, har du så fulgt alle forskrifterne? XP bliver så forbandet varme, har selv en xp2000 med silentviking, den laver det samme nummer, pga. at den bliver for varm.

Start maskinen op, og kør ASUS PC-Probe. Lad den stå, uden at lave andet, til temperaturen ligger stabilt og kom med resultatet.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
02. maj 2003 - 04:42 #3
Avatar billede chalde Seniormester
02. maj 2003 - 07:53 #4
Har du prøvet og slå alt der har med pauseskærm, hibernation osv. fra? ellers prøv det....
Har du kørt windowsupdate? ellers prøv det www.windowsupdate.com
Avatar billede badboymrk Nybegynder
06. maj 2003 - 12:22 #5
cpu kølingen er ikke problemet da den ikke er særlig varm max 50 grader med max belastning i over 2 timer. har haft en "prof" til at kigge på maskinen og han siger at selve monteringen ikke fejler noget. og jeg mener at hvis det er kølingen det er galt med så burde det jo være ved alle spil og ikke kun de nye.
jeg har også cpu overvågning og den nægter jo som bekendt at starte pc op, hvis cpu temp bliver for høj.

har prøvet med win update, heller ikke det hjalp

har en mistanke om at det kan være directx 9.0 men jeg kan ikke afinstallere den, da den directx remover jeg har fundet ikke virker under win xp.
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 08:09 #6
Har du prøvet det jeg sagde??
Avatar billede badboymrk Nybegynder
10. maj 2003 - 02:51 #7
har prøvet win update....
har slået pauseskærm fra

hvor finder jeg hibernation henne????
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2003 - 11:08 #8
det hedder også dvale... ligger under pauseskærm->indstillinger (så vidt jeg husker, sidder ikke ved min lige nu)