Avatar billede julebetty Nybegynder
02. maj 2003 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP

Jeg har købt et domæne hos b-one.nu og har nogle andre hjemmesider også, men kan ikke logge på. jeg bruger min browser som ftp. og kan ikke komme ind. B-one siger at jeg skal bruge et FTP program til det nye domæne. Men kan det være rigtigt. Nu har mine andre 5 domæner virket upåklageligt, så hvorfor nu dette ???

Jeg har win XP
Avatar billede grunken Nybegynder
02. maj 2003 - 01:03 #1
hmm, ingen problemer med at logge ind fra browser her i XP

bruger du:

ftp://ftp.domain.dk

user : domain.dk
pass : blabla

?
Avatar billede human Nybegynder
02. maj 2003 - 01:31 #2
gå op i tools->internet options->Advanced-> find det sted der står use passive mode for FTP. Eller noget i den stil.

Virker det ikke, ved jeg det ikke.

// Human
Avatar billede human Nybegynder
02. maj 2003 - 01:32 #3
Der skal være flueben i feltet.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 01:32 #4
jeg kan også sagtens komme ind... husk lige at i 'gamle dage' var det domain_dk men nu er det domain.dk i b-ones brugernavne (gælder ikke i phpmyadmin)
Avatar billede julebetty Nybegynder
02. maj 2003 - 02:02 #5
Ja jeg skriver:
ftp.domæne.dk

og så kommer boxen op og jeg logger på via brugernavn/adgangskode men den vil ikke.

B-one bekræfter at man SKAL have et FTP program selvom jeg har forklaret dem at jeg til mine andre domæner bare bruger min browser, så skriver de at det kan jeg ikke på dette domæne.

Det kan da ikke være rigtigt !!!!!!

Jeg er vant til at uploade til mine webhotels via ftp.domæne.dk men det her domæne vil ikke og jeg fatter ikke hvorfor - b-one er ligeglade. er det mon måden de opretter det på ??

Kim
Avatar billede t-rexz Nybegynder
02. maj 2003 - 02:48 #6
Problemet er højst sansyndligt, at B-one krypterer deres passwords på deres FTP. Af en eller anden grund vil Microsoft ikke indbygge den funktion i Internet Explorer, og de henviser til at man bruger Web Folders istedet. Søg efter "Web Folders" eller "WebDAV" i hjælpfunktionen, så kan du finde en guide i at sætte det op.

Det skulle vist virke på den måde at du får en genvejsmappe til serveren, så det i sidste ende kommer til at se ud, som hvis du brugte Internet Explorer.

Håber det kunne hjælpe.
Avatar billede human Nybegynder
02. maj 2003 - 03:34 #7
julebetty: Var det løsningen?