Avatar billede oasen Nybegynder
02. maj 2003 - 00:50 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

ASP-fils størrelse

Har det egentlig nogen betydning m.h.t. performance, hvor stor en ASP-fil er?
Nu kan jeg i modsætning til mange andre godt lide at have det hele samlet i én stor fil (~120kb, 2100 linier).
Der afvikles ingen "unødvendig" kode, så mit eget bud er, at fortolkeren er ligeglad.

Men hvad siger I?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. maj 2003 - 01:57 #1
Det hele afhænger vel af hvor mange brugere der søger oplysninger - og hvis du har samlet alt i en én database, kan du nok regne ud at der nok ikke skal så mange brugere til at lave et kald til databasen, før det går ud over performance. Hvis du fx. i din database har både brugere, historik, nyheder, butik - og hvad man nu kan finde på - så vil det helt sikkert gå hårdt ud over performancen.

Men så længe din fil ikke er større end omkring 120kb er der ingen problemer. Det er mere når vi er oppe og tælle flere MB at det kan give nogle problemer - men igen - der skal mange brugere til.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. maj 2003 - 02:03 #2
jeg må være træt.. jeg tog fejl af di ASP-fil og en database.. sorry..

120KB for downloading af en side vil tage forholdsmæssigt lang tid for en almindelig isdn eller 56K bruger - men hvis din målgruppe er dem der har bredbånd, kan 120KB godt gå an. Det er måske lige på smertegrænsen - medmindre man ved hvad det er for en side man åbner, og hvad der kommer på den. Og så kommer det naturligvis også an på din webhotels hastighed og computerkraft.
Avatar billede mik.mak Nybegynder
02. maj 2003 - 07:54 #3
Jo størrer scriptet er, jo mere tid skal serveren bruge på at søge efter det som den skal eksekvarer. Men det har ingen betydning hvis det er en hurtigt server.
Jeg er erfaring med en enkle asp dokument som fylder 0.43MB og det eneste problemer at det tager langtid at download/upload dokumentet til serveren. Men som almindelig bruger lægger man ikke mærk til at scriptet er stort.

Hvis du er interesseret i at vide mere om performance omkring ASP dokumenter, så prøv at kig her :
http://www.webdevelopersjournal.com/articles/asp_performance.html

/michael
Avatar billede oasen Nybegynder
02. maj 2003 - 11:58 #4
fastwrite --> Du misforstår. De 120kb skal jo ikke downloades af klienten. Outputtet størrelse er ganske normalt.

mik.mak --> Tak - jeg kigger lige på linket.
Avatar billede piil Nybegynder
03. maj 2003 - 09:13 #5
Det har ingen betydning men henyn til performance. Den eneste fordel ved flere filer er et bedre overblik, hvis men hvis kommenterer din kode ordentligt skulle der ikke være nogle problemer. Jeg fortrækker selv store og færre filer fremfor flere små. Specielt fordi jeg har meget design og data der går igen på flere forskellige sider. Indhold der ikke går igen kan jeg så bare indsætte i forskellige cases.
Avatar billede oasen Nybegynder
04. maj 2003 - 22:40 #6
Koden er godt struktureret, så der er ingen problemer med overblikket.
Jeg gider blot ikke sidde og åbne og lukke en masse små filer konstant - så hellere én stor, jeg kan scrolle igennem.

Jeg siger tak ;)