Avatar billede brugs Nybegynder
01. maj 2003 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

link der skifter i forhold til måned

hej !!

Er der nogen der ved hvordan jeg får et link til at skifte i forhold til måned.

jeg har en side pr måned ( januar.asp, februr.asp ... osv) og vil gerne have et link fra en anden side til at henvise til den måned som passer til den reelle.
eks.

If Month(Date) >= 3 AND Month(Date) <= 3 Then
Response.Write ??? hvordan får jeg så vist den side der i mit tilfælde hedder maj.asp??

Mvh Brian
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. maj 2003 - 21:53 #1
Du kan redirecte til en side med:

Response.redirect("maj.asp")

Hvis du ha en nyere server kan du bruge Server.Execute som gør at man blive i den fil man er i.:

Server.Execute ("maj.asp")
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. maj 2003 - 21:53 #2
response.redirect("maj.asp")
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. maj 2003 - 21:53 #3
arh du vil havde månede navnet ud af datoen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. maj 2003 - 21:56 #4
Hvis du automatisk vil havde månede nanvet januar frebruar osv så kan du brug MonthName :

Response.Redirect (MonthName(Date) & ".asp")
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. maj 2003 - 21:56 #5
response.write "<a href='maj.asp'>Maj måned</a>"
Avatar billede brugs Nybegynder
01. maj 2003 - 21:58 #6
Super det var lige det jeg havde brug for, da eagleeye kom først får han point