Avatar billede kdys Nybegynder
01. maj 2003 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gratisdns

Hejsa nogen der kan hjælpe mig med at få følgende problem løst ??.

jeg har 2 IP hvor den ene er mailserver & den anden er web/ftp/mysql server.

eks.
mailserver:    mail.domain.dk  IP: 10.0.0.1
web/ftp/mysql: IP: 20.0.0.1

og hvordan sikre jeg at den sender alias@domain.dk til mailserveren ??

På forhånd tak
Avatar billede czar Nybegynder
01. maj 2003 - 21:54 #1
en mx record

"tilføj mx"

vært: domain.dk
udveksler: mail.domain.dk
præf: 10

hvis det er en tdc privat adsl, så skal der tilføjes en yderligere mx record ...
Avatar billede kdys Nybegynder
01. maj 2003 - 22:24 #2
pt. er webserver på adsl, men mailserver er på en direkte 100Mbits linie til internettet.
Skal der ikke laves en record af en eller anden art
så www/ftp/mysql.domain.dk gå på 20.0.0.1 & mail.domain.dk går på 10.0.0.1 ??
Avatar billede czar Nybegynder
01. maj 2003 - 22:42 #3
jo, det gør du med A records

dvs:
vært: mail.domain.dk
ip: 10.0.0.1

og
vært: *.domain.dk
ip: 20.0.0.1
Avatar billede kdys Nybegynder
01. maj 2003 - 23:07 #4
Tak for svaret, lige hvad jeg skulle bruge.

men det kan været jeg kontakter dig, om evt. deltagelse i dns services.
da jeg efter at ha kørt test på mailserver, får tildelt 5 IP a 100 Mbits
hver.

Data på mig kan du få ved at kikke på miniregistrator frbnet.