Avatar billede devilsimp Nybegynder
01. maj 2003 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BlueTooth forbindelse mellem Nokia 3650 og PC'eren

Jeg har en Nokia 3650, PC Suite, Sandberg USB to BlueTooth Link (adapteren).

Jeg kan få mobil og adapteren til at finde og pair med hinanden, med adapterens medfølgende software. men jeg kan kun finde hinanden. Da det er to forskellig stykker software, kan jeg ikke få softwareen til at lave noget nyttigt f.eks. flytte billeder fra mobil til PC'eren. Det er jeg forstålige overfor.

Men jeg er ikke forstålige over for den medfølgende software (PC Suite) til mobil, at jeg ikke kan få forbindelse igennem, de kan slet ikke finde hinanden PC Suite og Mobil.

Jeg vil virkelige gerne høre fra folk der enten har samme problem er sidder inde med en løsning det vil være virkelig dejligt.

Mvh DevilsIMP
Avatar billede lrd Nybegynder
01. maj 2003 - 20:54 #1
http://www.eksperten.dk/spm/272379

Kan dette tråd hjælpe dig :))
Avatar billede lrd Nybegynder
01. maj 2003 - 20:59 #2
Det var måske slet ikke en hjælp.
Avatar billede devilsimp Nybegynder
01. maj 2003 - 21:16 #3
Det leder mig hen til en masse andre der har samme problem og det var da rart at se jeg ikke var den eneste med det problem :o)
Avatar billede lrd Nybegynder
01. maj 2003 - 21:19 #4
hehe er man sjældent :))
Sorry for forkert link:  ja så smider jeg da ikke et svar.

Ha det godt

Lrd
Avatar billede csuperman Nybegynder
01. maj 2003 - 23:19 #5
Så vidt jeg husker så er det fordi at der ikke er en standard indenfor Bluetooth endnu. Dvs. at de forskellige producenter bruger noget forskelligt og de ikke kan arbejde optimalt sammen. Dette gælder også når man vil  bruge Pc-Suiten, til noget fornuftig sammen med mobilen.
For at gøre dette, mener jeg, du skal have et BlueTooth kort fra Nokia (da dette naturligvis er samme standard som tlf.)
Men synes da lige du skal forhøre dig med en forhandler.

Mvh.
Csuperman.
Avatar billede devilsimp Nybegynder
03. maj 2003 - 18:09 #6
JEg har endelig får et det til og virker og det kan godt lade sig gøre og må sige at en time på www.nokia.com var givet godt ud :o)

Jeg fandt følgende løsning:

-PC Suite won't run first time unless phone is connected. A window says to connect phone, cancel dumps the program
-Launched PC Suite. Left running with connect device window still open
-Tried to open the Bluetooth serial port, got error message that the remote device had closed the connection
-Switched back to PC Suite and it had found the phone

og det virkede
link til forumet: http://discussion.forum.nokia.com/forum/showthread.php?s=&threadid=19790
Husk du skal være medlem af forumet.

så nu lukker jeg sprøgsmålet
Avatar billede csuperman Nybegynder
04. maj 2003 - 21:50 #7
ok, lækkert nok at jeg tog fejl ;-)
Så er man da fri for at investere yderligere.
Avatar billede devilsimp Nybegynder
05. maj 2003 - 09:58 #8
Tja det virker nu, men jeg synes det er en lidt mærkelig måde det køre på, man skal nemlige gøre det hver gang man vil have en forbindelse til mobilen gennem BT. Mest minder det her mig om noget programmring jeg så i programmringstimen for lang lang lang tid siden. men man kan vel glæde sig til kommende version hvor det gøres automatisk :o) men det er det fedest stykke legetøj jeg har haft i lang tid.
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
28. september 2003 - 12:55 #9
Hey
Jeg har lidt samme problem...
Jeg har også fået det til at virke på samme måde som du har, men hvordan opretter man så en ny forbindelse til den samme telefon? ved du det?
http://www.eksperten.dk/spm/406806