Avatar billede sotec Nybegynder
01. maj 2003 - 20:50 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Fjerbetjeningsprogrammer

Hej Eksperter.
Tilgiv mig hvis det ikke er den helt rigtige kategori.

De her programmer der bruges til at fjernbetjene en PC fra en anden via en browser, er det noget som virker?

Findes der nogle gratis eller billige programmer og hvordan er det med sikkerheden?

Går de via port 80 og HTTP eller hvordan?

Pyha, det var mange spørgsmål.

Nå, men helt aktuelt har jeg behov for at kunne hente og gemme filer på min PC når jeg arbejder rundt omkring som konsulent.

Jeg kunne jo bruge FTP, men det er ofte forskellige IP adresser jeg forbinder fra, og for at bevare lidt sikkerhed vil jeg gerne godkende de respektive IP'er i min firewall først, sådan at det ikke bare er port 21 som står helt åben.
Men det er lidt svært at kende disse IP adresser i forvejen :-)
Og så ønsker jeg heller ikke at give access til hele min PC via FTP.

Er et fjernbetjeningsprogram svaret i stedet for??

(Points deles ud til kloge og nyttige svar)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
01. maj 2003 - 20:53 #1
hvis du har win xp kan du tage kontrollen overe en anden pc
Avatar billede game_tracker Nybegynder
01. maj 2003 - 20:54 #2
der er en guide i pc planet (den nye) til at gøre det fra win xp
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2003 - 20:57 #3
der findes mange forskellige ting og sager - et af de bedre er programmet PCAnyware eller min favorit Dameware.

se http://www.dameware.com/
Avatar billede sotec Nybegynder
01. maj 2003 - 21:24 #4
Hmm, jeg har kun win2000
Avatar billede riversen Nybegynder
01. maj 2003 - 22:21 #5
du kan bruge www.realnvnc.com. Den fungerer via browseren og der er også en viewer. Gratis...ved ikke hvor sikker
Avatar billede riversen Nybegynder
01. maj 2003 - 22:21 #6
fjernbetjening har intet med ftp at gøre...i hvert fald som jeg forstår fjernbetjening = fjernstyring
Avatar billede sotec Nybegynder
01. maj 2003 - 22:45 #7
riversen:  Det er der heller ingen som har sagt.
Jeg forklarer blot hvorfor jeg IKKE ønsker at bruge FTP-
Avatar billede sotec Nybegynder
01. maj 2003 - 22:47 #8
www.realnvnc.com er et dødt link
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. maj 2003 - 23:05 #9
Prøv at fjerne et af "n"-erne ;)
Avatar billede net_nerd Nybegynder
02. maj 2003 - 02:43 #10
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2003 - 06:32 #11
sotec: min pointe er jeg forstår slet ikke hvorfor du har overvejet ftp hvis du ønsker fjernbetjening, men ligemeget
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. maj 2003 - 10:23 #12
Vnc link:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
men man kan ikke overføre filer gennem vnc så den kan du nok ikke bruge.
Man kan gennem pcanywhere.
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2003 - 20:24 #13
Man kan også bruge dette program, som er ganske godt.

www.radmin.com