Avatar billede fagghunter Nybegynder
01. maj 2003 - 19:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PHP bog!?!?!?!

Hi eksperter!

Jeg har læst "Start på PHP" og det gav mig ikke ret meget viden om PHP! Så derfor spørger jeg om i kender en god lang DANSK bog om PHP?

Og tak på forhånd!

//FagGHuNTeR
Avatar billede hmm10 Nybegynder
01. maj 2003 - 19:53 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. maj 2003 - 20:06 #2
Jeg mener at Ingeniørens forlag har udgivet en - kan bare ikke huske navnet, men det kan ikke være svært at finde.
Avatar billede je79ayps Novice
01. maj 2003 - 20:13 #3
Det er PHP bogen - kan fås på ing.bog.dk. Jeg har lige købt den, men er kun nået et par siden i den, så jeg kan ikke rigtig sige hvor god den er.
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. maj 2003 - 20:46 #4
Jeg vil da gerne høre, hvordan den er, da jeg barsler lidt med et alternativ.
Avatar billede sito Nybegynder
01. maj 2003 - 20:50 #5
Tror der findes en der hedder "godt i gang med php", eller noget lignende. Ellers endnu en henvisning til webcafe.dk's php artikler, der giver et godt startskud.
Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 22:26 #6
Jeg har lige søgt på bibliotekets database, og der er 18 bøger om PHP, sp gå bare igang.......................
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. maj 2003 - 22:31 #7
Der findes vist kun ét hæfte og én bog på dansk så vidt jeg ved.
Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 22:33 #8
Jeg mener at flere var på dansk - jeg undersøger lige og svarer om 10 min.......
Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 22:35 #9
Kristensen, Thomas G.
Start på PHP / Thomas G. Kristensen. - 1. udgave. - Valby : IDG, 2001. - 71 sider : ill.. - (Edb-hæfter fra IDG)

Hornhaver, Henrik Idoff
PHP-bogen / Henrik Idoff Hornhaver. - 1. udgave. - Kbh. : Ingeniøren-Bøger, 2003 [i.e. 2002]. - 283 sider : ill.
Avatar billede schaefner Juniormester
01. maj 2003 - 22:36 #10
Avatar billede schaefner Juniormester
01. maj 2003 - 22:37 #11
Her er iøvrigt bogens hemmeside:
http://www.webteacher.dk/hornhaver/php/index.php
Avatar billede je79ayps Novice
02. maj 2003 - 07:52 #12
tipsen>> OK, det lyder spændende! Umiddelbart vil jeg nok synes at bogen starter lidt hårdt ud (hvis ikke jeg havde fulgt lidt med her på E, så ville jeg nok være lidt tabt), men jeg er kun nået de første 30 sider, så jeg kan ikke svare for resten.

schaefner>> Nåe ja - det er rigtigt. =)
Avatar billede avminarm Juniormester
02. maj 2003 - 09:55 #13
jeg ville købe julie meloni's "PHP - fast and easy webdevelopmet" - jeg ved godt den ikke er på DK, men der er ret godt bygget op især hvis man er nybegynder/let øvet - du kan finde lidt fra bogen her PHP Fast & Easy.

Bogen fra Hornhaver er ikke specielt god synes jeg - især ikke for en nybegynder - der mangler i den grad forklaringer af kodestumper.

ellers har jeg en samling gode begynder links på http://www.wagners.dk/php/index.php?op=link_show&category=4
Avatar billede avminarm Juniormester
02. maj 2003 - 09:57 #14
dooo - link til JM bogen her http://www.thickbook.com/extra/index.html
Avatar billede schaefner Juniormester
03. maj 2003 - 18:50 #15