Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 03:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP 8100 kan den brænde 80m.?

Jeg har en HP brænder, og har til min fortvilelse fundet ud af at den ikke kan brænde 80 minutters medier.
Men har senere læst i "PC PRO", at den godt kan, hvis man anvender Nero burning rom.
Er der andre der ved noget. eller har nogle tips?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 04:36 #1
Du kan hente Nero på http://www.ahead.de , den kan godt klare det
Avatar billede wip13 Nybegynder
22. august 1999 - 07:40 #2
hvad mener du med at den ikke kan brænde 80m cd'er???
Min den virker da fint, også med det der adaptech cd-creator program ting.
Avatar billede chromatiq Nybegynder
22. august 1999 - 12:52 #3
Historien er at Sony nægter at supportere 700 MB skiver (hvilket er forståeligt nok, da det ikke er en del af Orange Book specifikationen)...

Det betyder at fx. Sony's brændere CRX100E og 120E ikke kan brænde 700 MB skiver.

HP8100i er en OEM versio naf Sony CRX 100E og har derfor samme indmad, og skulle derfor ikke kunne supportere 700 MB skiver - lige meget hvilket software du har...

Hermed ikke sagt at nero ikke kan lave nogen tricks.. vend venligst tilbage, men ellers er ovenstående vist svaret.
Det er både godt og ondt med wanna-be defacto standarder som 700 MB :')

Håber det hjalp,

./cq
Avatar billede mr.mads Nybegynder
22. august 1999 - 13:03 #4
Sikke noget ævl!
8100 kan brænde alt, også med CD-Creator.
Mvh
Mads
Avatar billede chromatiq Nybegynder
22. august 1999 - 13:06 #5
8100 = 8100 i ?
Ok.. man skal ikke citere pcworld for ofte kan jeg høre :)

./cq - the ævler.. =>
Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 14:06 #6
Jo tak, det er altsammen meget godt, men de af jer der siger at man kan brænde alt med cd-creator; hvordan gør jeg så det? Er der nogle preferences der skal sættes, eller hvad?
Avatar billede pheopes Nybegynder
22. august 1999 - 14:08 #7
samme spørgsmål til nero burning rom, jeg har allerede programmet, men det laver fejl, når jeg prøver at brænde 80m cd'er!!!!
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
17. september 1999 - 17:32 #8
Min HP brænder, kan fint brænde 80 min cder. Jeg havde engang samme problem, med 80 min cd'er. Den tog dem som 650 mb cder. Jeg har fået afvide, at der Easy cd creadtor, som ikke understøtter højre end 650 mb
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
17. september 1999 - 22:14 #9
davs, jeg har nu prøvet at brænde nogle cd'ere der varede 80min.
Men mit brænderprogram meldte hele tiden fejl.
Det var nero jeg brugte....