Avatar billede dennispc Nybegynder
01. maj 2003 - 15:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Interbase - dato som integer ?

jeg har lavet et program, hvor jeg sætter JAVA integers ind i en reservationstabel i kollonen dato (def. som integer).
Det virker også fint nok, MEN hvis jeg fx. vil indsætte datoen 050503 ind i min tabel laver interbase min integer om til 50503 - dvs. den smider mit foreste "0" væk !
Det er selvfølgelig fornuftigt nok, men nu vil jeg altså gerne have det "0" med......

Er der nogen der ved om jeg kan "fortælle" interbase at den ikke skal fjerne dette "0", eller er jeg nødt til at lave min dato om til fx. en varchar og så konvertere i min java kode ??

Dennis
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
01. maj 2003 - 15:35 #1
En integer kan jo ikke starte med "0", Prøv f.eks at bruge String og lave så en typecast efter behov.
Avatar billede skodder Nybegynder
05. maj 2003 - 13:27 #2
Hmm jeg ville mene at du skulle lave en varchar(6) og integer duer som sagt ikke.
Avatar billede dennispc Nybegynder
16. juli 2003 - 13:42 #3
kan jer som har kommenteret mit spg. ikke lige skrive et svar så i kan få jeres point og jeg kan få lukket mit spg.

Dennis
Avatar billede dennispc Nybegynder
18. september 2003 - 10:54 #4
lukker spg pga. mangel på response

i har fået muligheden for at indsende et svar og få jeres point, men har ikke ønsket dette.
Avatar billede dennispc Nybegynder
18. september 2003 - 10:54 #5
lukker