Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 13:23 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der en masse .tmp filer i mappen?

Hej

Jeg har en makro, som kopiere noget fra et excel dokument over i et andet, gemmer det og udskriver 2 kopier!
Det jeg så ikke kan forstå er de .tmp filer som den ligger i samme mappe som den gemmer det ny dokument, jeg kan ikke slette dem før jeg genstarter.
De er der selvom jeg lukker excel, hva gør jeg?
Koden ser således ud:

Sub LavFaktura()

    Sheets("Faktura Tom").Select
    Sheets("Faktura Tom").Copy
    Columns("I:I").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Columns("J:J").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Columns("K:K").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Columns("M:M").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Columns("N:N").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Columns("O:O").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Range("A1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

    Filnavn = Format(Range("L7"), "00000000")

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="D:\regnskab\" & Filnavn & ".xls"
    ActiveWindow.ScrollRow = 11
    ActiveWindow.ScrollRow = 1

    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True

    ActiveWorkbook.Close
    Range("L7").Value = Format(Range("L7").Value + 1, "00000000")
    Range("L8").Value = Format(Range("L8").Value + 1, "00000000")

    Range("B13:I27").Select
    Selection.ClearContents
    Range("B13").Select
    ActiveWorkbook.Save
End Sub
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
01. maj 2003 - 13:28 #1
Nå et Excel dokument er åbent plejer den at lave .tmp filer og hvis du lukker Excel igen skulle den slette dem, men nogle gange kan den ikke dét også kommer der en masse efter at dokumentet er åbnet og lukket flere gange. Det burde ikke gøre noget hvis du sletter dem.
Jeg har prøvet det samme, men dét med Word
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 13:28 #2
Når du har lukket Excel, prøv da at gå ind i din jobliste og se om der stadig er Excel programmer, der kører i baggrund.
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 13:31 #3
har kigget i joblisten, men intet tyder på der er noget som har med excel at gøre!
Bare trælst, hvis man forsøger at have lidt orden på det, og der så kommer en masse .tmp filer, som man intet kan gøre med!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 13:40 #4
Hvad sker der, hvis du lægger denne linje ind sidst i din kode:

Kill "D:\regnskab\*.tmp"
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 13:48 #5
Så får jeg en Path/File Access Error
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 13:50 #6
Det tyder på, at én eller anden process du har kørende, holder filerne åbne, eller i hvert glemmer at sige til styresystemet, at de er lukkede.

Hvilket styresystem anvender du?
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 13:56 #7
XP Pro DK
Der er et screenshot af min jobliste på den her url:
http://80.196.160.179/jobliste.gif
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 13:57 #8
Ups, den excel som er der, skal ikke lige regnes med, havde jo prog åbent da jeg lavede ss :o)
Så den gælder altså ikke lige med (og nej det var ikke derfor jeg ikek kunne slette dem)
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 14:00 #9
Jeg kan godt nok ikke lige gennemskue hvilken process der skulle "holde" på filerne.
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 14:01 #10
Pisse træls at der bare kommer flere og flere filer til
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 14:02 #11
Kan du se, hvornår i din proces de opstår?
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 14:10 #12
når den laver den nye fil, og gemmer den
altså omkring:

Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Range("A1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

så vidt jeg lige kan se!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 14:13 #13
Har du mulighed for at sende arket til mig - så kan jeg se på det?

jkr@lyngby.nu
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 14:32 #14
Sendt som efterspurgt!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 14:36 #15
Modtaget. Jeg ser på den og vender tilbage.
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 14:39 #16
Ok! Nu må jeg indrømme at jeg er lidt på den. Hos mig kører den nydeligt. Der kommer ingen tmp filer (eller i hvert fald slettes de i så fald med det samme). Kan det være indstillingerne i Excel der er anderledes hos dig?
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:12 #17
Kan det sikkert meget vel være!
Ændrede du stien til hvor den skulle gemme filen, eller lavede den selv mappe osv. ?
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:13 #18
Ok underligt, jeg flyttede lige stien så den bare smed dem i D:\ og nu er der ingen .tmp filer
Tror det har været en mindre bug
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:14 #19
Og så alligevel ikke
Den laver .tmp filer samme sted som "hoved" filen ligger, men ikke hvor den gemmer de andre!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:18 #20
Hos mig laver den desværre ikke temp-filer nogen af stederne.
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:20 #21
Hvilken Excel version bruger du?
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:27 #22
Jeg har lige prøvet at teste lidt
Og den laver slet ikke .tmp filerne i makro'en, men derimod, hvis jeg indtaster noget data i Antal osv., gemmer, sletter datene igen, og gemmer igen, så kommer dem .tmp fil!
Jeg bruger Execl 2002
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:29 #23
Har du automatisk gendannelse slået til? Prøv i givet fald at slå det fra og se om det ændret noget.
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:30 #24
I windows eller i excel ?
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:31 #25
I Excel
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:32 #26
hvor finder jeg det henne?
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:33 #27
Funktioner - Indstillinger - Gem
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:35 #28
Det var ikke slået fra, og den stod til at lave noget hvert 10. minut!
Prøver lige at genstarte og se om den stadig gør det!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:36 #29
OK!
Avatar billede krycek Nybegynder
01. maj 2003 - 15:41 #30
Sådan
Nu gør den det ikke mere :o)
Laver du lige et svar!
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2003 - 15:42 #31
Done!