Avatar billede dj-sejler Praktikant
01. maj 2003 - 12:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

webmail

Hej derude....

Er der nogen der kan sige mig hvordan man kan lave sin egen webmailsystem????
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. maj 2003 - 12:59 #1
Lytter lige med her....
Avatar billede oasen Nybegynder
01. maj 2003 - 13:04 #2
Altså så personer kan gå ind og oprette en adresse og få ind-/udbakke osv.?
Eller mener du bare en formular, hvor brugere kan sende dig en mail?
Avatar billede dj-sejler Praktikant
01. maj 2003 - 13:07 #3
Jeg mener en funktion hvor dem jeg har givet en email-asdresse (frit@minserver.dk) kan logge på og læse og skrive emails....
ligesom på www.eoffice.dk
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. maj 2003 - 13:14 #4
Nå sådan troede du mente eget mail-komponent, det kan du vel nemt lave med JMail.
Avatar billede oasen Nybegynder
01. maj 2003 - 13:17 #5
Ehh... okay... men det er et større arbejde, hvis du selv skal bygge det op.

Hvorfor prøver du ikke først at kigge her?
http://www.eksperten.dk/kat/3?searchtype=txt&words=webmail&method=and&sort=score&excerpt_on=1&catid=3
Avatar billede oasen Nybegynder
01. maj 2003 - 13:19 #6
Men du kan som -master-d- er inde på også kigge lidt på http://www.dimac.se
Avatar billede backfire Nybegynder
01. maj 2003 - 13:22 #7
Dimac har som sagt i deres Jmail komponent vedlagt et glimrende eks. på hvordan du tjekker en POP3 konto, henter vedhæftede filer, sender osv. med meget få linjers kode....
Avatar billede dj-sejler Praktikant
01. maj 2003 - 17:31 #8
Nu har jeg være inde på den www.dimac.se men jeg kan ikke finde noget som helst...
Hvad skal jeg lede efter der?
Avatar billede backfire Nybegynder
01. maj 2003 - 21:52 #9
Deres Jmail komponent, den kan du installere på din server og benytte... alternativt kan du bare nøjes med at hente dokumentationen, hvori der er glimrende eksempler, bla. på hvordan man tjekker en POP3 konto via komponenten, som jo er det der er nødvendigt for at lave en webmail funktion!!!
Men hvis du ikke ved hvad Jmail er og hvordan du installerer komponenter på din server, så tror jeg du skal starte med at købe en volvo istedet for en BMW hvis du forstår hvad jeg mener, og intet ondt ment med det...!!!
Avatar billede dj-sejler Praktikant
01. maj 2003 - 22:06 #10
jeg vil også hellereb have en volvo :)

komponenten skulle være installeret men det var mere hvilke eksempler jeg skulle gå udfra... det der tekniske engelske er ikke min stærkeste side...
Avatar billede piil Nybegynder
03. maj 2003 - 09:45 #11
I den nyeste version af den gratis JMail kan man ikke længere bruge POP3 funktionerne. Jeg har enældre version hvis det har interesse.
Avatar billede dj-sejler Praktikant
04. juli 2003 - 22:33 #12
hmmm jeg er ked af at sige det... men jeg har ikke kunnet brugen nogen af svarende...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
04. juli 2003 - 23:58 #13
Der findes rent faktisk et sådanne script på activedeveloper.dk, tror jeg.

Det hedder JMailbox og er som sådan et script der fungerer som en mailbox, men via komponentet JMail.

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=467