Avatar billede jens Nybegynder
22. august 1999 - 00:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kræver hele tiden mere ram

Jeg har det prob. at Photoshop hele tiden kommer med en meddelse om at jeg ikke har RAM nok på min maskine ( could not complete your request because there is not enough ram )

Jeg har 128 mb ram og ingen andre programmer åben - hvorfor gør den dog sådan noget

Jens
Avatar billede jens Nybegynder
22. august 1999 - 00:42 #1
Nu bliver du sgi sjovt - når jeg skal lave noget tekst i Adobe så er det ikke noget prob. indtil jeg bruger Ø så får jeg den fejlmeddelse ????

Jens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 00:42 #2
Fordi du har fyldt drev C eller det drev med swap filen op... Så virker det ikke så godt...

Du kan se hvor din swap fil er placeret i Kontronpanel -> System -> Ydeevne

hvis den ligger på drev C så check hvor meget fri plads der er på drev c...

skriv igen hvis det ikke virker
Avatar billede ulrich Nybegynder
22. august 1999 - 01:06 #3
Det kunne tyde på en fejl i font-filen. Er det alle fonte eller en bestemt?
Avatar billede jens Nybegynder
22. august 1999 - 01:21 #4
Det kunne være det med fonten - tjekker lige !
Avatar billede jens Nybegynder
22. august 1999 - 01:23 #5
Jep ! det var noget med fonten at gøre,, når jeg vælger en anden font så forsvinder problemet :-) Mærkligt ??

Jens

ulrich kom lige med et svar så du kan få point
Avatar billede ulrich Nybegynder
22. august 1999 - 03:45 #6
Jeg har haft lignende problemer - prøv at smide fonten ind igen.
Avatar billede lazze Nybegynder
22. august 1999 - 09:41 #7
Hej
For at vende tilbage til startspørgsmålet så kan du jo indstille hvor meget ram phototshop får lov at tage. Har du ca. PS 5.0 hedder det : file: preferences: plug-ins and scratch disk. Ang fonten: SORT
LAZZE
Avatar billede jens Nybegynder
22. august 1999 - 10:31 #8
okey , det prøver jeg lige ,,

Forresten ! kender nogen af jer til den nye Photoshop 5.5 - kan det svare sig at købe en opgradering ?

Jens
Avatar billede smolf Nybegynder
22. august 1999 - 11:49 #9
Hvis du laver meget Webgrafik kan det, da der er en funktion der kan vise hvor lang tid det tager at loade billedet med forskellige opkoblinger (hvis det er forretning vel at mærke). Der er også en anden ny funktion der er lidt sjo - eraser toolet kan slettet en farve på et billede :O)))
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. august 1999 - 13:20 #10
uleads produkter er et glimrende alternativ til 5,5 'rn.
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 17:54 #11
Det er et meget kendt problem i photoshop at hvis du har nogle lidt "anderledes" skrifttyper og skriver æ,ø eller å med dem, så fucker photoshop op. Det kan dels skyldes det som Cyberesben skriver, som det faktisk er ofte, men også at du ikke har dedikeret RAM nok til photoshop som lazze skriver. Prøv at sætte den på f.eks. 90% og husk endelig at definere et scratch drev, udover dit c: drev elsker photoshop at sluge noget fra de andre drev, men det arbejder, da det laver en KÆMPE temp fil undervejs. Ordner du disse ting skulle det kunne lade sig gøre...

Det har IKKE noget med fonten at gøre, mere end at den bare kræver at photshop skal beregne mere, og derfor også bruger mere plads og RAM. Det kan være meget nyttigt at klikke på den lille trekant nede i venstre bund af photoshop og bede den om at give dig scratch sizes så kan du hele tiden se hvor meget din computer har og hvor meget dit dokument fylder, overskrider den computerens er det at photoshop begynder at fjolle rundt og hente alle de steder den kan finde noget!!!

Hygge

--:TheArtist:--
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. august 1999 - 12:32 #12
Angående photoshop 5.5 så kan den absolut anbefales! hvad enten du er fotograf eller webdesigner, eller for den sags skyld en anden ting.

Photoshop 5.5 har så mange forbedringer at det rent faktisk startede med at blive udviklet som 6.0 ;-)

Desværre ville det tage evigheder at beskrive alle de mange lækre detaljer i ps 5.5 så jeg må henvise til adobes website http://www.adobe.com

Mange hilsner fra
Oscar Eg Gensmann
MsM Productions
Ms Jubii Beta - http://www.skibet.dk
Webshit - http://www.naturalbornhippies.dk