Avatar billede brmortensen Nybegynder
01. maj 2003 - 11:50 Der er 9 kommentarer

Faktura udskrift på forskelligt papir (C5)

Hej
Jeg kunne godt tænke mig om det kunne lade sig gøre hvis man kunne udskrive en kopi af den originale faktura. Jeg er klar over at man kan gå ind og gøre dette bagefter man har udskrevet den originale, men kan man ikke gøre det på samme tid, så der skal ivirkelighedden bare udskrives to. Problemmet er desuden at jegønsker originalen på brevpapir og kopien på alm. hvidt a4. Jeg har en brother printer HL-1250 Laser med to bakker, så det burde vel kunne lade sig gøre men hvordan ?

MVH BRmortensen

PS ...HJÆLP
Avatar billede sysop Juniormester
01. maj 2003 - 21:39 #1
Jeg tror du skal rode lidt med printer driveren her. Jeg gør det samme med min minolta printer. Min kan dog kun vælge fra samme bakke.

Når du laver en faktura og vælger udskrifts medie i c5 "Printer/Skræm/email/) Så tryg format / Egenskab og hvis din originale printer driver ellers tillader det så kan du rette det herinde!
Avatar billede jta-fyn Nybegynder
03. maj 2003 - 14:04 #2
Du skal oprette printeren i Windows 2 gangs, og opsætte 1 printer til bakke 1, og den anden printer til bakke 2.
Så skal du i C5 i Udvikl. menu/Reports oprette yderligere en Faktura-udskriften (navn f.eks. faktura2) som to udskrifter, samt opsætte en ny funktion (Generelt/kartotek/aktioner)=faktura2 (se OrdFaktura aktioner).
Samt tilføje denne aktion i Debitor/tilpasning/aktionslister/standard.
Avatar billede sysop Juniormester
03. maj 2003 - 18:32 #3
Det er en ret god idé du har der jta-fyn, hvis man ellers har flere tilretning til sin rådighed.
Avatar billede sysop Juniormester
04. maj 2003 - 18:32 #4
Man kan jo selvfølgelig også bare oprette en ny bruger printer, som eks hedder faktura kopi i C5. Herefter i Generelt/kartotek/aktioner oprette en nu aktion med samme element, så slipper man for at bruge en ekstra rapport tilretning.
Avatar billede sysop Juniormester
06. maj 2003 - 20:13 #5
Har afprøvet det nu jta-fyn. Kanon idé. Lige før jeg ville give dig points for den.
Avatar billede john_stumpe Nybegynder
07. maj 2003 - 12:47 #6
Har du prøvet at kigge på LaserNet?
De plejer at have et specialtilbud til Navision brugere!

Produktet er genialt og du kan det du der efterspørger + meget mere, ikke mindst er der muligheden for at designe dine egne ekstremt flotte udskrifter.
Avatar billede dma Nybegynder
24. juni 2003 - 14:38 #7
Lukketid??!!
Avatar billede kmei Nybegynder
28. juli 2003 - 00:49 #8
Du kan også kikke i manualen til printeren og sætte koderne for udskrift af kopi fra anden bakke på printerdriveren..
Avatar billede dma Nybegynder
02. januar 2004 - 15:58 #9
Lukketid, kære ven!!