Avatar billede morten_sl Nybegynder
30. april 2003 - 23:34 Der er 17 kommentarer

DVD-drev kan ikke spille DVD ????

Mit DVD-drev reagerer ikke på dvd-skiver, men kan godt afspille alm. cd-rom .. Den siger at der ikke er nogen disk når jeg smider en dvd i ?? Er der nogen der ved om der kan ændres noget ved indstillinger eller lign. .. Det vil være rart, så jeg er fri for at købe et nyt .. det er ikke første gang jeg har oplevet det med et drev !! Anyone ???
Avatar billede kick Nybegynder
30. april 2003 - 23:37 #1
Hmm har brug for lidt mere info....Er det en backup???
Hvis da hvilket program har du brugt????
Avatar billede kick Nybegynder
30. april 2003 - 23:39 #2
Prøve at brug PowerDVD til at afspille med..
Er godt nok ikke freeware men er alle pengene være at købe
Avatar billede morten_sl Nybegynder
01. maj 2003 - 00:03 #3
jeg har alt i software .. det er ikke det der er problemet .. mit drev kan ikke opfange en disc, hvis det er en dvd jeg smider i .. selvom jeg har smidt den i, skriver den stadig at der ikke er nogen disc i drevet !!!!
Avatar billede mickey777 Nybegynder
01. maj 2003 - 08:44 #4
Er du sikker på at du har fået et DVD-drev?
Avatar billede krusell Nybegynder
01. maj 2003 - 09:41 #5
har du måske lyst til, at fortælle os, hvilket DVD-drev det er?
Og sig alligevel, bare for sjov, hvilket softwar du har.
Styresystem, afspiller, Direcxt version (hvis windows) og så videre...
Avatar billede c-holst Novice
01. maj 2003 - 10:18 #6
kan det være noget med regionskoderne
Avatar billede morten_sl Nybegynder
01. maj 2003 - 11:50 #7
yep .. det er et LG dvd-drev , som jeg tidligere har brugt i en anden computer , hvor det virkede perfekt .. jeg har Win XP pro kørende og har både PowerDVD og WivDVD , så der skulle ingen problemer være !!!! Efter jeg har sat det i min nye computer kan det ikke opfanger at der DVD-skiver .. selvom jeg har smidt en skive i , siger windows at jeg skal isætte en skive ??!?!?!?
Avatar billede kick Nybegynder
01. maj 2003 - 12:17 #8
Hmm kunne tyde på at i PowerDVD ikke kan se når du kommer DVD'en i dit drev.
Prøve at kigge i indstillingerne i PowerDVD.

Ellers kan du prøve at browse efter filen i stifinder og lade PowerDVD åben
filen..
Avatar billede morten_sl Nybegynder
01. maj 2003 - 12:19 #9
Som sagt ti gange tidligere kan windows ikke opfange nogen skive .... SELVOM DER ER EN DVD-SIVE I .. SKRIVER DEN STADIG AT DER IKKE ER NOGEN SKIVE I .. SELV I STIFINDEREN .. DET HAR INTET MED SOFTWARE AT GØRE !!!!!!
Avatar billede kick Nybegynder
01. maj 2003 - 12:22 #10
ER DET EN BACKUP DVD????

Hmm slå lige caps lock fra behøver ikke råbe af MIG....
Avatar billede morten_sl Nybegynder
01. maj 2003 - 12:25 #11
undskyld .. blev lige en smule frustreret over at folk blev ved med at spørge om ting jeg havde skrevet tidligere .. en backup DVD .. næh ganske alm. DVD
Avatar billede kick Nybegynder
01. maj 2003 - 12:27 #12
Prøve med en anden DVD eller kender måske en ven,tage dvd'en under armen
og prøve i hans pc....Hvis den virker der ja så købe dig et nyt drev....
Avatar billede kick Nybegynder
01. maj 2003 - 12:27 #13
Det er ok
Avatar billede morten_sl Nybegynder
01. maj 2003 - 12:29 #14
ja ja .. det kunne man sagtens .. det løser jo nemt problemet, men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvorfor den reagerer sådan .. har set det før, så det kunne være rart at kunne løse det, for drevet fejler jo ingenting !!! Ellers tak for hjælpen ....
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. maj 2003 - 12:40 #15
Jeg har netop haft præcist samme problem, drevet reagerer slet ikke på skiven, hvilket ikke har noget med dit software at gøre. Visse DVD'er er krypteret på en mystisk måde, hvilket i få tilfælde kan ødelægge afspilleren. Jeg har kæmpet med det længe, og har opgivet at få mit drev til at virke igen, og det kan jeg jo så takke filmselskaberne for. For noget tid siden var der en artikel om det, kan ikke huske hvor, om en mand der fik ødelagt sin helt nye DVD afspiller til adskillige tusinde kr på grund af det der latterlige kryptering. Totalt latterligt efter min mening!
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
30. august 2003 - 17:03 #16
prøv dette her måske det kan hjælpe

http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=865
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:06 #17
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten