Avatar billede torben-a Nybegynder
30. april 2003 - 17:59 Der er 11 kommentarer

bruger internet hele tiden

jeg har 2 pc'ere de har begge winXP de er opkoblet til tdc's kable tv, den via sit netkort og den anden via usb port, men den ene computer suger konstant på forbindelsen men jeg ved ikke hvorfor?

jeg har prøvede at lukke alle programmer men det hjælper ingen ting.
jeg har os prøvet at gøre det sådan at den der før var tilsluttede med usb, bliv tilsluttede over netkortede, men alligevel gør den det, hvad kan der dog være galt?
Avatar billede mortrr Praktikant
30. april 2003 - 18:04 #1
Virus/Trojan?

Eller at den er sat til selv at hente opdateringer, fra fx Microsoft eller antivirus eller lign.
Avatar billede torben-a Nybegynder
30. april 2003 - 18:11 #2
hmm jeg tror ik jeg har noget antivirus program men jeg installere lige norton er det godt nok?
og hvordan kan jeg tjekke det andet (opdateringer, fra fx Microsoft eller antivirus eller lign.)
Avatar billede mortrr Praktikant
30. april 2003 - 18:24 #3
Hvad med at prøve på http://housecall.antivirus.com

MS opdateringer kan du se i kontrol panelet - System - "Automatic Updates".
(hedder nok noget tilsvarende på dansk)
Slå den fra, og se om det ændrer sig.

Hvor meget trafik trækker den?
Task manager/Jobliste - Netværk
Avatar billede torben-a Nybegynder
30. april 2003 - 20:46 #4
-- re Hvad med at prøve på. & MS opdateringer kan du se.
jeg har prøvet begge antivirus programmner og der er ingen virus.
jeg har også gjort sådan at windows ikke holder sig opdatere som du sagde men intede hjalp...

--re Hvor meget trafik trækker den?
ved det ikke helt, men den står og svinger mellem 0,6% og op til 3% konstandt
Avatar billede mortrr Praktikant
01. maj 2003 - 10:03 #5
3% af en 100Mbps er 30kb, men kun 3kb hvis det er 10Mbps (hvilket det sikkert er hvis det er en usb).
Men alligevel for meget.

Hvad har du installeret på den?

Prøv eventuelt at køre en adware scan, som fx:
http://www.bulletproofsoft.com/spyware-remover.html
Avatar billede torben-a Nybegynder
01. maj 2003 - 11:29 #6
den står som 1mbps :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. maj 2003 - 11:34 #7
Prøv evt at installere zonealarm http://www.zonelabs.com/ .
Da man skal give adgang til at programmer får lov til at gå på internetettet, vil du da kunne se hvilke programmer der forsøger at få adgang, og spærre for dem.
Avatar billede torben-a Nybegynder
01. maj 2003 - 11:58 #8
Okey det må være svarte :)
skriv det som svar og jeg gider dig dine velfortjente points :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. maj 2003 - 12:09 #9
Jamen her er svaret så :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2003 - 14:55 #10
Har du fået løst dit problem ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 09:17 #11
Er det ved at være lukketid ?