Avatar billede torben-a Nybegynder
30. april 2003 - 16:09 Der er 3 kommentarer

en slags lag....

Hey jeg har to computer på tdc's kable tv den ene er connectede med den's usb port og hend i adsl modemet og den er anden er via sit netkort også hend i adsl modemet, mit problem er så at den computer der er tilsluttede via usb, det er ligesom om at den lagger min internet forbindelse, ik meget men lidt og det er hele tiden :(
jeg har prøvet at lukke alle programmer som der køre på computeren,(der er winXP på) men alligevel suger den lidt hele tiden, jeg forstår det ikke, hvad kan jeg gøre??
jeg holder øje med begge maskiner på samme tid når jeg trykker (alt+ctrl+del) og så kommer ind i menu, også vælger jeg netværk og der kan jeg se at den hele tiden suger 0,7 % også springer den op på 0,67 <-- det vil sige næsten hele min forbindelse når det er regnet om det den jeg har... plz help me :D
Avatar billede wannafly Nybegynder
30. april 2003 - 16:10 #1
køv en router istedet
Avatar billede torben-a Nybegynder
30. april 2003 - 16:13 #2
lol nej tak da, begge to bruger jo xp så det skulle ik være nogen forskel, har og os prøvet at gøre det sådan at den der har usb lige nu så får netkortede og den der hade netkortede får self usb i stedet, men alligevel lagger den det, så en router vil jo nok ikke være løsningen, da den sikkert stadigvæk ville lagge med den på..
Avatar billede alexbp Nybegynder
01. maj 2003 - 20:44 #3
Installér en packet-sniffer, og gennemgå dine pakker, for at se hvilket program der står og trækker trafik, uden du ønsker det.

Start evt. følgende commando i en prompt i stedet for:

C:\Windows>netstat -a -n 5

Aktive tilslutninger

  Proto  Lokal adresse          Fjernadresse          Status
  TCP    0.0.0.0:xxxxx          0.0.0.0:0              LISTENING
  TCP    127.0.0.1:10xx        0.0.0.0:0              LISTENING
  UDP    0.0.0.0:xxxxx          *:*
  UDP    127.0.0.1:10xx        *:*

Tast <CTRL>+<C> for at stoppe - tallet 5 = interval på 5 sek.