Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:34 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Min PC fryser, men KUN i spil, som War3 og CS

hey!!! Nu håber jeg i kan hjælpe mig...
Min computer fryser ofte i spil som Warcraft3 og Counter-strike... Og det er KUN i spil at den fryser!!! når jeg ikk spiller så er der ingen problemer..
Nogle gange går der længere tid før den gør det, og andre gange går den det efter 2 min.!!!
Jeg har følgende computer:
2200+ xp processer med igloo2320 køling
SiS bundkort K7S6A  1.0
G-force 4 mx 440
512 DDR-ram PC 2700
Onboard lydkort
Min strømforsyning er:
2N POWER SUPPLY
Model: MAV-300P
115/230V
7A/4A
60/50HZ
120W

Har Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600).
Jeg har prøvet både den driver der følgte med, og den nyeste driver på www.nvidia.com...

Så fik jeg vidst det hele med!!!
PLEASE hjælp!!! jeg ved sku ikk hva jeg skal gøre!!!

Vh. Mikkel!!!!!
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:36 #1
Forresten!!! det er en 2000+ xp  AMD processer!!!!
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:35 #2
hvis det passer at din strømforsyning kun er 120W.. så har du fundet svaret.... den skal være 250-300w
Avatar billede amplificator Nybegynder
30. april 2003 - 14:35 #3
En 120W er alt for lid til sådan en system som "chalde" siger.. Køb en 300W.. Mindst..
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:36 #4
amplificator -> hvorfor laver du et svar med det samme som mig??? og endda henviser til det??
Avatar billede amplificator Nybegynder
30. april 2003 - 14:38 #5
Ahh sagsøg mig da..?
Avatar billede don_z Nybegynder
30. april 2003 - 14:39 #6
jeg har haft et samme problem, men det var kun i war3 ikke cs. Der hjalp det at installere den driver der hedder 28.32(ældst) eller 43.92(nyest)

Håber det hjælper ellers ved jeg det ikke
Avatar billede fangel Nybegynder
30. april 2003 - 14:41 #7
jeg har ca. samme system (dog lidt mere kvali' dele, men se bort fra det) og min computer genstarter når jeg spiller War3, og jeg har en 400W strømforsyning... så det er nok ikke eneste problem...

<AlternativtForeslag>
halvdelen af problemet kan løses ved at lade være med at spille CS da det alligevel stinker, spil kvali' spil som MOH:AA istedet hjælper hver gang... ;)
</AlternativtForeslag>

Morten
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:41 #8
prøv 40.72 driveren der er whql (signeret af microsoft)....
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:42 #9
I mener altså at det helt klart er min strømforsyning??? Men det er jo kun i spil den fryser? Hva koster en ny strømforsyning???
Mange tak for hjælpen!!!!
Avatar billede amplificator Nybegynder
30. april 2003 - 14:42 #10
30.82 driveren har jeg også self haft gode erfaringer med.. Overvej den..
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:43 #11
Jeg kan ikk finde 40.72 driveren på www.nvidia.com!!  hvor kan jeg finde den?
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:45 #12
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:45 #13
Avatar billede fangel Nybegynder
30. april 2003 - 14:46 #14
urinus => øhh, det er det eget spørgsmål... hvis du skal kommentere, så læg en kommentar... ikke et svar!
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:48 #15
dea pq... jaja slap af! Første gang jeg bruger det her :D
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:52 #16
Avatar billede chalde Seniormester
30. april 2003 - 14:54 #17
hvis du vælger en billig strømforsyning siger du ja til:
larm
dårlige spændinger
få tilslutnings muligheder...

ville anbefale dig og smide lidgt flere penge i....
Avatar billede urinus Nybegynder
30. april 2003 - 14:55 #18
oki! tak!!!
Avatar billede urinus Nybegynder
01. maj 2003 - 18:13 #19
jeg tænkte lige på!!! det er jo KUN i spil den har gjort det!!! hvordan kan det så være strømforsyningen?? når det KUN er i spil?
Avatar billede chalde Seniormester
01. maj 2003 - 19:15 #20
urinus -> det er der den har brug for strøm for alvor... her bliver både cpu og grafikkort sat til og arbejde meget....
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 19:21 #21
Hallo han har da vel ikke kun en 120watt??? Det tror jeg altså ikke på. Urinus har du ikke købt din computer samlet et eller andet sted fra? Hvis du har en 120watt svarer det vel til du har fundet den på loftet.

Jeg tror din strømforsyning er god nok. Men problemet er din computer (cpu) bliver for varm. Prøv at åbne kabinettet og få lidt luft ind i den.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 19:56 #22
det der med strøm og spil det er en skrøne. har testet min egen pc med en wattmåler udenfor pcen. 2 watt stiger det med det er ***** ikke såddan noget der får en pc til at fryse.

og han har ikke en 120 watt strømforsyning

processor = 60 watt

det er halvdelen og hvad så med HD Grafikkort Ram CD-drev, bundkort lydkort.

det er umuligt den ville ikke engang starte
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 19:58 #23
Tak...Gad vide hvornår man havde 120Watt...Må ligge 8 år tilbage snart.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:06 #24
en MAV PSU findes vist heller ikke.

MAV-555 er en Multi Access Video Disk Recorder hvad det så end er

det er det eneste der ligner man kan finde på google
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:07 #25
en pentium 100 kunne køre med en 150 watt
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:08 #26
Urinus lav en søgning på her på EDBpriser der er tons af folk der har varme problemer og ligeledes et tons svar.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:08 #27
barebone pcere kører vist med 200 watt
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:09 #28
det kunne også vøre grafikkortet hvis det har passiv køling (dvs. ingen blæser)
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:10 #29
ecs bundkort kan også finde på at fryse af sig selv
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:10 #30
Jeg kunne sagtens køre min 700mhz med en 250watt. Opgradede dog til 350watt, da jeg samtidig købte et GF3...
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
01. maj 2003 - 20:12 #31
Det er sjovt at SÅ mange mennesker kan komme med det samme svar ik'? Chalde startede med at svare korrekt, og så er der kommet flere svar/kommentare med andre ord, men PRÆCIS samme budskab... Hehe
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:14 #32
Det er ikke hvad mig og SPT siger. Vi redder manden fra at gå ud og købe en ny strømforsyning. Da overstående svar ikke kan bruges til noget som helst.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:16 #33
tottefrc.

Det skulle vel ikke være en switching powersupply for så kan du jo læsse en god bunke hardware på såddan en. min pc bruger ca. 150 watt og der er en 300 watts psu i. men den er alligevel godt presset.
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:19 #34
Det var det ikke. Desuden lyver de powersupplys ret tit. Så en 300watt er meget sjældent en 300watt. Medmindre man har købt en kvalitets en af slagsen.
Hvad syntes du om Zpeakerz udbrud?
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:24 #35
Det kan han have ret i når der er blod i vandet kommer piratfiskene.

Vi er jo først kommet til senere
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:26 #36
Jo men det er jo langt fra samme svar? De siger han skal gå ud og købe en ny strømforsyning!? Det er jo tydeligt at han ikke kun har en 120watt. Derfor er det jo lidt skidt hjælp de kommer med. Noget som kunne have kostet ham 300kr+ og så ville han stadig have samme problem. Så jeg syntes Zpeakerz stinker rimelig meget. Desuden er jeg sindssygt lige glad med dette point system.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:29 #37
Han er da vel ikke værre en de andre der har svaret det samme. Men jo der er mange her der ikke tænker før de svarer.
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:30 #38
en ok psu kan altså fås til 150
Avatar billede urinus Nybegynder
01. maj 2003 - 20:32 #39
Tak tak!!! jeg tror jeg har fundet ud af det!!! Det var driveren til grafik kortet ;D!!!! Men eller mange tak for jeres hjælp!! og der står altså 120W på strømforsyningen... Men den er ikk "frosset" siden jeg installerede 40.72 driveren....
Mange tak ellers...
Avatar billede spt Nybegynder
01. maj 2003 - 20:35 #40
120 watt på 12 V Railen måske
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:44 #41
Han er da værre fordi han ikke selv kommer med et bud. Og kun angriber andre brugere, uden at have sat sig ind i hvad der bliver skrevet. Det er da pladt og helt uden grund.
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:45 #42
O
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 20:46 #43
Hov :) Og desuden havde jeg/vi jo ret i problemet ikke var hans strømforsyning. Da det jo netop ikke er en 120watt.
Avatar billede xpylarius Nybegynder
01. maj 2003 - 22:38 #44
Hmm dette minder om en debat......
Avatar billede totterfc Nybegynder
01. maj 2003 - 23:34 #45
Minder mere om en monolog :)
Avatar billede spt Nybegynder
02. maj 2003 - 17:14 #46
Nu gider jeg ikke mere. Der har altid været nogen der ikke læser spørgsmålene ordentligt eller snylter på andres svar, men sådan er livet her på experten det er et åbent forum hvor alle kan deltage.

Det bliver først til et problem hvis man går det til et problem.

Urinus har jo fået løst sit problem og så bør alle vel være glade!
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
02. maj 2003 - 17:29 #47
SALP DOG AF MAND!!! Hvad sker der? Jeg nævnte sq da ingen navne! Jeg kom bare med en vittig kommentar, og så kan i ikke tage det!?! PUSSY!
Seriøst. DER ER JO IKKE SKET NOGET!!! SLAP DOG AF! DER ER KUN EN FUCKING FORUM!

ps. Bemærk venligst ironien i ordet "pussy". Det var bare for sjov! *skal siges, som om man snakker til børn*
Avatar billede far_mand Nybegynder
04. august 2003 - 14:06 #48
køV en dyne eller sweater din PC!