Avatar billede blochmeister Praktikant
30. april 2003 - 09:51 Der er 4 kommentarer

VPN Klient

Hej Derude
Jeg har et spørgsmål, som jeg længe har grublet over.
Her i firmaet hvor jeg arbejder, har vi en VPN Klient m. tilhørende personal firewall installeret. Denne ligger bag en netscreen firewall (Næsten ens m. Firewall 1).
Problemet er når klienten installeres opretter den en særskilt protokol, som ligger og forstyrre hele netværks trafikken. Mails rundt i huset kommer først frem når man aktivere Outlook osv.
Jeg mener selv det er fordi den lukker af for den port som mailen benytter, men er ikke sikker.
Er der nogen her der har et forslag til, hvordan jeg får løst dette problem!!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. april 2003 - 10:09 #1
Hvad betyder "Problemet er når klienten installeres opretter den en særskilt protokol, som ligger og forstyrre hele netværks trafikken. "

Sætningen giver ingen mening. Hvor opretter den en særskilt protokol?

Prøv lige at stille dig selv følgende spørgsmål: Hvis en udefra kommende person skal hjælpe mig, hvor godt skal jeg så beskrive problemet?

Eksempler, fejlmeddelelser ...

JP
Avatar billede blochmeister Praktikant
30. april 2003 - 10:49 #2
Det er godt nok, jeg har selv løst problemet.
Ellers tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. april 2003 - 10:55 #3
Måske skulle du så lukke spørgsmålet, og i samme ombæring forklare hvad der var problemet. Så kan andre få glæde af den en anden gang.
Avatar billede blochmeister Praktikant
30. april 2003 - 13:08 #4
du har travlt hva