Avatar billede johc Nybegynder
22. november 2000 - 15:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan man disable \"back\" knappen i browseren (history.back)

Hejsa,

Er det muligt at disable \"back\" knappen i browseren - evt. ved at \"tømme\" history.back() ??

Jeg er med på at man kan skjule back knappen ved at åbne siden i et vindue uden knapper, men jeg vil også gerne undgå ALT+VenstrePil

vh. Jesper
Avatar billede erik_n Nybegynder
22. november 2000 - 15:03 #1
Tja...så skal du lave den sådan at den åbner i en vindue, så kan du godt disbel alt STANDARD BUTTOMS...også kan du bare disble højre mus knap....så kan man ik trykke på ALT....
Avatar billede parazite Nybegynder
22. november 2000 - 15:03 #2
Kan ikke forestille mig at det er muligt, da det svarer til at tage kontrollen fra brugeren. Dette lader IE dig MEGET sjældent gøre!

- Parazite
Avatar billede parazite Nybegynder
22. november 2000 - 15:05 #3
Tænk på, at du stadig kan bruge \'slet\' til at komme tilbage, og den er ikke vildt hensigtsmæssig at disable, hvis der for eksempel er en form på pågældende side.
Avatar billede jumper Nybegynder
22. november 2000 - 15:06 #4
Nej, du kan IKKE disable \"back\" knappen i browseren.

Løs problemet istedet for symptomet (brug serverside sessions eller clientside cookies til at tjekke om brugeren må se siden igen).

Hvis du gerne vil skifte side uden at man skal kunne gå tilbage til den første side, kan du bruge

location.replace(\"næsteside.html\");

der indlæser næsteside.html i den nuværende position i history listen.

/Thor
Avatar billede parazite Nybegynder
22. november 2000 - 15:07 #5
Desuden kan man altid hente target-siden frem fra Kilden på den foregående side, der åbner det nye vindue, og så hente den ind i et normalt browser-vindue.
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
22. november 2000 - 15:12 #6
Hej johc

Du kan ikke disable history.back(), men du kan tømme den, forstået på den måde, at alle de sider du har kontrol over altid åbner ved hjælp af
document.location.replace(\'dit_fil_navn\')
Dermed bliver det ikke muligt at gå tilbage til andet end den allerførste side.
Hvis du så samtidigt med en cookie eller en session sætter et mærke, kan du gøre brugeren opmærksom på at han/hun er på vej tilbage til startsiden, og om det var meningen.

Hilsen

Mads
Avatar billede johc Nybegynder
22. november 2000 - 16:23 #7
... er der ingen af events\'ne (f.eks. unload) som kan bruges til at fange history.back  ?
Avatar billede jumper Nybegynder
22. november 2000 - 16:23 #8
Nej.

/Thor