Avatar billede superagentdk Nybegynder
29. april 2003 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IT rapport!

Lidt om siden, og de 4 dele den er bygget over:

·    Forsiden, hvor man starter på, denne skal blot fange brugers interesse og forklare bruger hvad dette er, og hvordan man gør.
·    Boligudbyder, er en side for dem der gerne vil leje sin lejlighed ud, på denne side kan man lave, rediger og slette sin annonce via en formular på siden.
·    Under boligsøgende kan man finde den lejlighed man har bruge for ved hjælp af en formular.
·    I afdeling information kan man naturligt nok finde informationer om hvem der ejer siden, og hvordan man finder rundt på den.

Jeg vil gerne have hjælp til disse ting:

1) Jeg ønsker at bruge normalform 3. til at lave en database, hvordan vil i anbefale at jeg laver den? mit forslag er en tabel for boligen og bruger. Men skal der flere til f.eks. postnummer?

2) Hvordan skal et dataflow diagram laves? Jeg har selv lavet det sådan her:
(bare på en flotter måde)

boligudbyder.........boligsøgende
......\.\............././........
..........boligsystem............
.............|.|.................
........Databasen................

På forhånd tak!!!!!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. april 2003 - 23:56 #1
dit dataflowdiagram skal vise samspillet mellem dine moduler i programmet. Altså hvilke ting der har indflydelse på hvad, hvad der sender hvad til brugeren, hvad der påvirker andre moduler.  i dit tilfælde skal du altså vise hvordan man kommer ind på siden, at brugeren kommer med et indput og derved kommes videre til en anden side osv.

Mht. din database skal den indeholde så mange oplysninger om lejlighed/bolig som muligt. Men en tabel for postnummer er ikke nødvendig, men du skal have for boligen og for bruger...
derudover er det vidst lige meget med flere tabeller i databasen.
Avatar billede superagentdk Nybegynder
30. april 2003 - 13:06 #2
tak, men kan jeg måske få det uddybet lidt?

1) Skal jeg have min administration med i diagrammet?

2) Hvad kan man bruge sådan et diagram til? er det bare: mit diagram viser hvordan informationsstrømmende er i systemet og hvilke processer der er i forbindelse med systemets håndtering af informationer.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. maj 2003 - 12:05 #3
din administrator del skal også med i diagrammet, men så skal du vise at man ikke kan komme til den fra andre sider, altså hvis den er skjult.

Du bruger det til at vise hvordan informationsstrømmen er ja...
Du kan se et eks. som jeg har lavet på: http://ellebaek.dyndns.dk/exp/overview.jpg

Dette er for et javaprogram, og det skal forstås sådan at de ting der står ved pilene er ting der skal med fra en klasse til den anden..

I dit tilfælde skal du huske at du skal have sidernes inbyrdes forhold med også, fx. kan man gå fra forsiden til undersiderne osv.