Avatar billede svanen1 Nybegynder
29. april 2003 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formular

Hej,

Sidder med en lille hygge opgave hvor jeg er løbet ind i lidt problemer.

Det er en rykker database.

Jeg har et inkassonr. der er min nøgle,,  herunder vil jeg så  oprette en kunde, dette skulle ske ved at man trykkede på en knap der åbnede formularen opret kunde.

Den skal her gemme disse oplysninger samt trække nogle få med tilbage til hovedbilledet (feks. navn).

Håber i kan hjælpe,  min opgave skal afl. torsdag.....
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2003 - 19:09 #1
Where does this other information come from?
If it is a related table then you can make a query where you include th eother table. Then use the query in the form instead of the table.
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2003 - 19:11 #2
When you create a record the related fields should now show data. Another way is to use Dlookup to find the related fields.

Me.SomeField = Dlookup("SomeField", "SomeTable", "PrimaryKeyField = " & me.ForeignKeyField )
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2003 - 19:13 #3
If the key field is text then use
Me.SomeField = Dlookup("SomeField", "SomeTable", "PrimaryKeyField = '" & me.ForeignKeyField  & "'")

NOTE:You obviously need to alter the names of fields and tables
Avatar billede nih Novice
29. april 2003 - 23:31 #4
Du kunne vælge at bruge faneblade på din form - så får du mere plads.

Niels
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2003 - 18:22 #5
obviosuly doesnt need help!