Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køres automatisk

Hvis en makro skal køres automatisk, hver gang der sker ændringer i arket, er det så "SheetChange" man skal bruge ??
Hvor skrives makroen så den køre automatisk??.

Her er makroen:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal sh As Object, _
        ByVal Source As Range)

Selection.CurrentRegion.Select
    With Selection.Font
        .ColorIndex = 1
    End With

Dim omrade As Range
    ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotSelect "", xlDataOnly
    For Each omrade In Selection
        If omrade.Value < 2 Then omrade.Font.ColorIndex = 3
    Next

End Sub
Avatar billede bak Seniormester
29. april 2003 - 15:56 #1
Hvis det kun er når der sker ændringer i det aktuelle ark skal du højreklikke på arkfanen og vælge "Vis Programkoder" og bruge denne overskrift til subben

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

hvor Target er den celle der ændres.
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 16:07 #2
Det virker fint hvis cellen der ændres "Target" er udenfor pivoten. Men hvad vis det er når der sker ændringer i pivoten ??.
Avatar billede bak Seniormester
29. april 2003 - 16:11 #3
Hvilken version as excel skal det bruges til ?
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 16:13 #4
Excel 2000
Avatar billede bak Seniormester
29. april 2003 - 16:24 #5
I XL2000 findes der ikke Pivottable-events, dvs at der ikke er noget der fanger at en pivottabel er blevet opdateret.
Der et par andre muligheder.
Man kan bruge Worksheet_Calculate, så vil din kode blive udført hver gang excel rekalkulerer arket.
Hvis de bagved liggende data stammer fra et databaseprogram og er dynamiske (query) så er det også muligt at fange hvornår disse data opdateres i excel og genberegne pivot og farvelægge i et hug, men det kræver lidt mere kode.
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
29. april 2003 - 16:30 #6
Jeg lukker spørgsmålet, men tak for hjælpen bak. Data kommer fra en query og jeg har siddet og fedtet lidt med, det og det bliver for langhåret.
Jeg laver en knap, som brugeren så må trykke på. (c;