Avatar billede m.lau Nybegynder
29. april 2003 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk checkboxlist problem

Jeg har et problem med min dynamiske checklistbox.

Checklistboxen genereres ud fra et DB-opslag og der fungerer sådan set også fint nok. Men når siden reloades (postbackes) forsvinder en af mine listoptions...

Lidt kode:

Sub CheckSMSData(ByVal strSearch As String)
        Dim tTable As DataTable
        Dim rRow As DataRow
        Dim cColumn As DataColumn
        Dim strSearch1 As String

        For Each tTable In objDBDataSet.Tables
            For Each rRow In tTable.Rows
                For Each cColumn In tTable.Columns
                    strSearch1 = (rRow(cColumn.ColumnName))
                    If strSearch1 <> strSearch Then
                        ValCheckDataCompare = 1
                    End If
                Next cColumn
            Next rRow
        Next tTable

        If ValCheckDataCompare = 0 Then
            show(strSearch)
        End If

        ValCheckDataCompare = 0
        strSearch = ""
        objDBDataSet.Clear()

    End Sub

Sub show(ByVal strSearch As String)
        oCheckBoxList.RepeatDirection = RepeatDirection.Vertical

        If Not (IsPostBack) Then
            oCheckBoxList.Items.Add(New ListItem(strSearch))
        End If

        CheckBoxPlaceholder.Controls.Add(oCheckBoxList)

    End Sub

HTML:
<form id="Form1" method="post" runat="server">
<asp:placeholder id="CheckBoxPlaceholder" runat="server"></asp:placeholder>
</form>
Avatar billede askhoej Praktikant
29. april 2003 - 14:29 #1
Her siger du at der skal tilføjes et Item til din CheckBoxList når siden ikke er i PostBack mode, derfor.

If Not (IsPostBack) Then
            oCheckBoxList.Items.Add(New ListItem(strSearch))
    End If

/Askhoej
Avatar billede m.lau Nybegynder
29. april 2003 - 14:44 #2
Hvis jeg ikke har de linier med tilføjer den Items flere gange i postback-mode
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2003 - 21:39 #3
m.lau>> hvorfor bruger du ikke en repeater til at lave dine checkboxes med?
Avatar billede burningice Nybegynder
29. april 2003 - 21:41 #4
m.lau>> ang. det med "flere gang i postback-mode" er vel fordi at du skal huske at cleare din placeholder mellem hvert roundtrip, ellers vil listen bare blive længere og længere.
Avatar billede m.lau Nybegynder
03. maj 2003 - 11:49 #5
cyperfessor>> Tak det løste problemet med at listen blev længere og længere. Problemet lå grundlæggende i min for each søgning der var kodet med hovedet under armen :-)

Post et svar, så du kan få point for din kommentar ang. clear...
Avatar billede burningice Nybegynder
03. maj 2003 - 14:47 #6
svar :)