Avatar billede phreak--- Nybegynder
22. november 2000 - 12:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med stofanet forbindelse

Jeg har problemer med min stofanet-forbindelse, idet den nogle gange af sig selv afbrydes.

Herefter kan jeg ikke forbinde igen, før jeg genstarter computeren, nogle gange skal den genstartes flere gange. Problemet med at forbinde igen, kommer også nogle gange, når jeg afbryder forbindelsen manuelt.

Samtidig kan jeg for det meste ikke få forbindelse, hvis jeg ikke logger på med det samme Windows er startet op. Hvis jeg venter på et par minutter, kan jeg ikke få forbindelse.

Jeg har lige haft min harddisk formateret, men havde også problemet før det, så det kan vel ikke være en windowsopsætning. Kørte med Win98 før, og nu Win2000. Jeg har også prøvet med flere forskellige connectorere, men resultatet er det samme.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da det er ret frustrerende. Og lad nu være med at foreslå Stofanet support, det har jeg prøvet flere gange, og enten svarer de ikke eller så kan de ikke hjælpe mig.
Avatar billede zogu Nybegynder
22. november 2000 - 12:46 #1
Er lige med på en lytter.
Avatar billede phreak--- Nybegynder
22. november 2000 - 12:54 #2
zogu > har du da samme problem?
Avatar billede fcs Novice
22. november 2000 - 12:55 #3
Hvilke connectore har du forsøgt med. Jeg bruger selv connect21 og den har virket fint. Den kan hentes på http://litewerx.dk/connect21/
Avatar billede phreak--- Nybegynder
22. november 2000 - 13:02 #4
Jeg har prøvet med stofanets egen (som jeg p.t. bruger), nitelogger, en anden jeg ikke kan huske, connect21 som du foreslår og almindelig telnet.

Intet har hjulpet.
Avatar billede zogu Nybegynder
23. november 2000 - 12:47 #5
Nej, jeg køre ikke stofanet, men forventer at komme til det i løbet af de næste par måneder.
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 11:19 #6
Phreak>> Kan du ikke oprette et svar og så selv acceptere det, så vi kan få lukke spørgsmålet?? Du får nok ikke flere svar
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. december 2000 - 19:31 #7
Ja spørgsmålet er lidt gammelt - så det er nok løst!

jeg har haft nogen lunde samme problem - det var så vidt jeg husker min Gateway der havde forkert ip. Hvis det ikke er det eller din DNS-konfiguration - så er det ikke \"dig\" der er noget galt med men nettet og det må stofa ordne for dig.
Avatar billede phreak--- Nybegynder
10. december 2000 - 21:06 #8
Nope, det er ikke løst, derfor vil jeg ikke fjerne det endnu. Så kan alderen på det vel være ligegyldigt.
Avatar billede fcs Novice
10. december 2000 - 21:39 #9
ok, har du flere oplysninger? Noget du har observeret sker engang imellem eller hele tiden?
Avatar billede phreak--- Nybegynder
10. december 2000 - 21:48 #10
Det sker hele tiden, det er bare meget forskelligt hvor lang tid der går imellem.

Nogle gange er det få minutter efter jeg har fået forbindelse den forsvinder, andre gange efter en halv dag.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. december 2000 - 21:54 #11
jeg har haft helt det samme problem - det var en løs forbindelse på antennekablet - forskruningerne skal strammes med en svensknøgle og alle stik skal være skruget sammen.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. december 2000 - 21:55 #12
det er din forbindelse - stofa må finde fejlen
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. januar 2001 - 11:11 #13
Har du anden netværksopsætning end det krævede fra stofanet ? Isåfald så prøv blot at installere det krævede og INTET andet dvs. ikke 2 netkort eller noget eller andre protokoller.

Har du tjekket opsætningen igennem ?
Jeg har oplevet et lign problem og det var fordi jeg havde 2 netværkskort, hvilket win 98/Me ikke kan finde ud af. Noget andet er at jeg vil uanset hvad foreslå dig at sætte din timeout værdi op på www.stofanet.dk , hvilket også har hjulpet mig og jeg har aldrig problemer mere.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. januar 2001 - 11:24 #14
Luk venligst dit spørgsmål.
Hvis du har fået et brugbart svar så accepter det.
Har du derimod ikke fået et brugbart svar så lav selv et og accepter dit eget svar.
Har du ikke fået svar men ønsker og lade dette spørgsmål så lad det fortsætte.

(Mere fordi så hjælper du eksperten med ikke og få for mange \"glemte\" spørgsmål)
Avatar billede hotpop Novice
27. februar 2001 - 21:24 #15
det er altså ikke lukket endnu... :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. februar 2001 - 23:00 #16
http://www.stofanet.dk/net_pass.htm

Har du prøvet at ændre idletid ? Altså tiden af inaktivitet der gør at du automatisk bliver logget af. Jeg har sat min meget højt og det hjalp for mig.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
17. januar 2003 - 13:46 #17
Jeg havde meget store problemer så jeg skiftede til TDC ADLS og har ikke haft et eneste udfalg siden 1.maj 2002