Avatar billede 2002 Nybegynder
29. april 2003 - 10:51 Der er 15 kommentarer

langsom mac printere

Jeg prøver igen med det spørgsmålet:

Jeg har en ibook (g3 512 ram) som printer virkelig langsom. Nu har jeg købt en hp 3820 printer som nemt skulle kunne printe ud på overstående computer - den er også bare fucking langsom. Derfor må det være computeren som "ikke er indstillet korrekt". Jeg har givet en masse hukommelse til printeren med problemet er der fortsat. Jeg er ingen haj til mac, så jeg ville høre hvad jeg kan gøre for at få den til at køre i et tempo, som jeg ikke bliver sindsyg af.
Tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 13:23 #1
Når du starter Mac'en, så kan du holde Æbletasten + alt tasten nede, indtil
dit skrivebord kommer frem. Så Mac'en spørge om du vil rydde op på skrivebordet.
Det får Mac'en til at køre hurtigere.

Æble-menu>Kontrolpaneler>Hukommelse og slå virtuel hukommelse fra. Hvis driveren
kan køre uden virtuel hukommelse, så vil printningen gå hurtigere. Men normalt anvende HP driverne virituel hukommelse. Så den eneste mulighed er at de frakmentere harddisken. Det kan du gøre med norton utilities og Techtool Pro.

Link til techtool pro: http://www.micromat.com/ og http://www.symantec.com/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 13:24 #2
Du kan også læse mere om optimering af Mac'er her: http://www.appleprograms.com/articles/speedtips.html

/per
Avatar billede 2002 Nybegynder
29. april 2003 - 14:36 #3
JEG prøver
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2003 - 14:41 #4
Min (sparsomme) erfaring med Mac (OS 9.2.2) og HP er, at driverne er MEGET nedprioriteret i forhold til Windows driverne. De har 1-2 supportere der ved bare en lille smule om Mac OS. Havde selv en masse problemer med en OfficeJet D155XI der først blev løst i løbet af 3 måneder! HP indrømmede blankt at det ikke virkede, men !!!! hvor var det sløvt!

Grafikerens kommentar var: Så hellere betale MANGE penge for noget, der virker fra starten med Mac...

Men bortset fra min lille historie, har du så mulighed for at teste output fra en Windows maskine på samme printer?

JP
Avatar billede 2002 Nybegynder
29. april 2003 - 15:06 #5
Ja det har jeg. Jeg har selv prøvet at ringe ind til hp, og det var umulig at komme igennem til mac hjælp - det er sku lame.
Betalte du så mange penge for en ny printer eller...
Mht. hoejrup: er det tech tool lite jeg skal download eller kræver "en rigtig" funktionel pakke $$$$$ på bordet? Hvad bruger du selv.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 15:35 #6
Jeg har prøvet Techtool som en demo version for et par år siden, og den fungere udemærket.
Men jeg har selv købt Norton Utillities, og anvender den også til de frakmentering.

Du kan f.eks. købe den hos MacXpres for 948 ex. moms: http://www.macxpres.dk/shop/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 15:37 #7
Det kræver en funktionel pakke, for den skal afvikles via en CD. Du må nemlig ikke
læse og skrive på HD, når den bliver de frakmenteret.

/per
Avatar billede 2002 Nybegynder
05. maj 2003 - 13:18 #8
Ok. Nu har jeg installeret den nye 10.2. op mac´en. Printeren er hurtigere, dog stadig langsom i forhold til en P.3 pc, og jeg tror ikke den kan blive hurtigere....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. maj 2003 - 18:03 #9
2002> Det lyder ikke rart! Måske skulle du gå over til en Epson printer, for de er sikkert hurtigere.
Desuden anvender Epson printere pigment farver, der ikke ændre sig ret meget i løbet af 100år.
Selvom de hænger uden for i regn og slud. ;-)

Jeg har selv overvejet løsningen, for jeg er også ved at være træt af HP!!!

/per
Avatar billede 3xs Nybegynder
18. juni 2003 - 12:03 #10
Nu vi er igang... Jeg har en Epson - kører udemærket, skriver pænt og eneste begrænsning er under højeste kvalitet, hvor printeren selv sætter farten... Så jeg kan ligeledes anbefale Epson.. Dog har jeg store problemer med at printe pdf-filer, men går stærkt ud fra at det er computeren det er galt med...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 12:16 #11
3xs>Har du opdateret til den nyeste Adobe Acrobat?

/per
Avatar billede 3xs Nybegynder
18. juni 2003 - 12:19 #12
kører 4.0 - er der en nyere???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 12:30 #13
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. juni 2003 - 12:31 #14
2002> Lukker du spørgsmålet?

/per
Avatar billede 3xs Nybegynder
18. juni 2003 - 12:53 #15
Jeg kører ikke med nyeste styresystem, så det er en version 5, men det kan da være det hjælper :-)