Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:23 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Div x problem

Hej

Jeg har lige downloaded divx codex fra selve www.divx.com siden.

Når jeg ville afspille divx film så køre de flydende men ind imellem hopper filmen og nogle gange stopper billedet i 4-5 sekunder mens lyden stadig køre videre.

Hvad kan det være der gør at filmen hakker.
Skal siges dette sker rimlig ofte i filmen at den hopper.
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:24 #1
Hvilket program bruger du?
Avatar billede nima Nybegynder
28. april 2003 - 22:26 #2
har du noget i baggrunden som kører?? tjek task joblisten og se om der er noget der ligger og kører i baggrunden som kræver mange resurser!
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:26 #3
jeg bruger Windows Media player 7.1 og et der hedder GDIVX player
Avatar billede nima Nybegynder
28. april 2003 - 22:28 #4
opdater din maskine til den nye media player 9! (hvis din maksine klarer systemkravene!)
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:28 #5
til dig nima..

hvad kan det være for ting man ikke skal have kørende f.eks.??
Når jeg spiller filmen er det kun den der køre intet andet.
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:29 #6
hmm er det alle film eller kun en?
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:29 #7
media player 9 kan kun køres i win 98 s.e. jeg har win 98 +
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:31 #8
det gør ingen forskel..
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:31 #9
det er alle film der køres via divx..
men ikke ringenes herre - The Two towers...den køre fint men det er heller ikke kodet i divx..

så ved det har noget med divx at gøre..
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:32 #10
har prøvet at downloade version 9 af medie playeren men den afviser og har prøvet på alle måder intet hjælper..
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
28. april 2003 - 22:32 #11
Det er din maskine som laver hakker. Du skal have en større maskine eller en bedre OS. WIN-XP f.eks.
Hvis du kører WIN98 tyder det på at din maskine er lidt gammel også er der derfor at den ikke kan trække en divx-film. Jeg har en gammel 450 MHz og den kan ikke klare 1 CD's divx.
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:32 #12
hehe der er mange film det ikke kan køre med divx. hvis de bruger xvid eller har ac3 lyd
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:33 #13
hvor stor er din com?
Avatar billede nima Nybegynder
28. april 2003 - 22:36 #14
kan du ikke hente den nye media player 9.0? den burde gerne hjælpe! ellers som flemming siger, så er det din maksine som ikke kan klarer den!
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:37 #15
min computer er på 700mhz og 640 mb ram..

skal siges jeg også har winxp ..der hakker den ikke...

MEN her køre filmen i slowmotion og kan ikke køre glat som i win98
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:39 #16
hvad er det der xvid lyd og ac3lyd...hvor kan man tjekke henne om ens film har den enne eller den anden af disse lydegenskaber??

claus
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:40 #17
har det noget med ens grafikkort at gøre hvordan ens film i div x køre..

det slog mig lige
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
28. april 2003 - 22:44 #18
Hvis du kan se og høre noget, så har du de rigtige codec!!

Ellers kan du ved at søge efter 'codec' her på experten finde mange og lange diskussioner omkring codec m.m.
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 22:51 #19
ok...men flemming

kan det være ens grafikkort der er med til at bestemme tempoet når man afspiller divx film??
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
28. april 2003 - 22:53 #20
Det er muligt at du kan få det til at 'performe' ok, hvis du får fat i et ordentligt grafikkort, men det vil være en stakket frist idet resten af din maskine vil være flaskehals, desværre.
Bedste råd er nok at købe en billig BILKA-maskine eller en DELL til en 3-4 tusinde også rippe den gamle for brugbare dele.
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:54 #21
du kan downloade g-spot. det er et lille gratis program til at finde ud af om det er problemmer med film og codec.
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:55 #22
Xvid og ac3 og andre lyd og billed codex's
Avatar billede hemme Nybegynder
28. april 2003 - 22:56 #23
xvid og ac3 er andre lyd og billed codex's. det var det jeg mente
Avatar billede cosmo21 Novice
28. april 2003 - 23:30 #24
okay..

for jeg nævner grafikkort muligheden i det mit grafikkort er rimlig gammelt

det har kun 2-4 mb ram og hedder S3 Virge Dx Gx pci 375/385
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 10:08 #25
Din PC ser ud til at være fin til at decode DivX film - men OK det grafikkort kunne nok godt trænge til en udskiftning. Jeg er næsten sikker på at det vil klare dit problem.
Det vil forøvrigt ikke hjælpe at skifte player - det har intet med sagen at gøre. Det, det handler om, er om du har det rigtige codec.
Hent evt. Gspot som kan opklare det for dig: http://www.divx-digest.com/software/gspot.html
Åbn' din divx film i programmet, og det vil fortælle dig hvilket codec din film er encodet med, og om det er installeret på din PC.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 10:10 #26
Prøv forøvrigt at hente denne DivX/Xvid decoder: http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html
Genial decoder......
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 10:31 #27
Jeg kan iøvrigt anbefale en anden player: BSplayer - www.bsplayer.org
Den vil nok ikke løse dit problem, men den er noget mindre resourcekrævende + der er utalige muligheder med den....
Avatar billede cosmo21 Novice
12. maj 2003 - 16:38 #28
tak for svarene alle sammen og undskyld forsinkelsen.
Avatar billede cosmo21 Novice
12. maj 2003 - 16:39 #29
...