Avatar billede helix Nybegynder
28. april 2003 - 18:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spontan Genstart, MEGET anderledes

Det er en af de svære den her, men her kommer lige mine comp specs kort til at starte med:

SL-75DRV5 Soltek MB
PQI 512 DDR 2100(pc266) + 256 af samme slags.
ASUS GF4 TI4600
AMD Athlon XP 2000+

Ok. Jeg bestilte den hos Midt-Data.dk som en færdig "saml selv" computer (bygget og testet). I starten havde jeg ingen problemer med den, men pludselig begyndte den en gang imellem at genstarte uden videre. BIOS Shutdown Temperature er slået fra og jeg ved det IKKE er "Blå skærm", da jeg har rodet med det + den også gør det før jeg har loadet Windows. Det kan altså kun være et hardware problem. I starten var det ikke så tit, men det blev oftere og oftere. Jeg sendte den ind til Midt-data og fortalte at jeg både havde prøvet andre RAM + Grafikkort. De mente så at det var processoren, og udskiftede den + køleren, da CPU'en er boxed. Det fungerede fint, og jeg var glad! Lige indtil for nogle få måneder siden, hvor den begyndte på det igen.

Kort oversigt:
Det er ikke RAM'ene.
Det er ikke Grafikkortet.
Det er ikke CPU'en........
Hvad kan det da være? Motherboardet? Strømforsyningen?
Jeg har snakket med en ven, som mente det måske var strømforsyningen og at varmen kunne påvirke strømforsyningen. I øjeblikket har jeg sendt computeren ind til Midt-Data, som prøver at finde fejlen. Jeg vil bare lige høre jer hvad i tror det kan være, så hvis jeg får den tilbage og finder ud af kort tid efter, at den stadig ikke fungerer, kan prøve selv at løse problemet.

Hvis nogen af jer har en løsning, ville jeg blive MEGET glad, da jeg virkelig har ladet mig irritere af dette problem i lang tid.

Tag jer helst ikke at stave/formulering/tegnsætningsfejl Tak! ;)

Mvh Ham Selv
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. april 2003 - 19:21 #1
hvor stor er strømforsyningen i effekt?
Avatar billede helix Nybegynder
28. april 2003 - 19:32 #2
340 Watt. Der er 1 kabinet køler, CPU køler, MB køler og et på Grafikkortet!
Avatar billede s0ulman Nybegynder
28. april 2003 - 19:41 #3
100 Kr på at du har har clocket din AMD processor, eftersom du har et Soltek board med Red Storm Overclocking hehe. Clock den ned igen og så har du ingen problemer. Det er et typisk problem med Det red storm fis..
Avatar billede helix Nybegynder
28. april 2003 - 20:03 #4
s0ulman > Der er jeg desværre nød til at skuffe dig. Jeg har bemærket at Red Storm Overclocking medfølger, men jeg har ikke engang kigget på det ;)
Avatar billede bruns Nybegynder
28. april 2003 - 20:47 #5
Hvis det virkeligt er et varmeproblem børe du måske overveje at få en kabinetkøler sat i maskinen. Hvis du vælger en Pabst 12 DB blæser, kan du ikke høre den, og i mit tilfælde faldt temperaturen i kabinetet omgående med 5 grader (CPU temperaturen faldt 3 grader).
Avatar billede helix Nybegynder
28. april 2003 - 21:02 #6
Læs ovenstående kommentar.
Avatar billede helix Nybegynder
29. april 2003 - 19:06 #7
Det lader til at der ikke er nogen der har en løsning. :( surt
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
29. april 2003 - 19:28 #8
prøv med en anden Power supply, det virkede for mig,kunne være det virkede...:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2003 - 20:47 #9
mit bud er at det er dit mobo, så komplexe som de er kan der sagtens tænkes at være en, skal vi kalde det en periodisk fejl.
Avatar billede helix Nybegynder
01. maj 2003 - 12:54 #10
Jeg får den tilbage inden for en uge. Viser det sig at en af jer har budt rigtigt, får i pointene :)
Avatar billede spt Nybegynder
02. maj 2003 - 17:44 #11
Hvis du bor på landet kan du have samme problem som mig, jeg ligger så langt ude på linien at ret store spændingsfald kan forekomme. det kommer gerne i bølger i løbet af en dag og så ser jeg ikke problemet før et par uger senere.
Avatar billede kogt Nybegynder
19. maj 2003 - 22:59 #12
jeg har haft samme problem med at computeren spontant genstarter, den eneste jeg gjorde for at fo den til og virke igen var at skifte strømkablet ud før havde jeg et stiftkabel nu har jeg fået mig et blødt, jeg tror at det er en løsforbindelse mellem strømkablet og psu'en. det var ihvertfald mit porblem, men prøv og skifte kablet!!
Avatar billede helix Nybegynder
01. juni 2003 - 17:26 #13
INGEN AF JER HAR GÆTTET RIGTIGT. Det var strømforsyningen der var defekt. Men charlie2000 får pointene, da den lignede.