Avatar billede characterx Nybegynder
28. april 2003 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mail server, vpopmail - fejl under fjernelse

Hej,

Jeg er et problem med at fjerne debian pakke vpopmail-bin, da denne tilsyneladede kræver at /usr/bin/tcpserver er installeret for at kunne fjerne pakke med apt-get remove, men selv med --purge vil dpkg stadig ikke fjerne pakken.

osiris:/home/tnn# apt-get remove vpopmail-bin
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following packages will be REMOVED:
  vpopmail-bin
0 packages upgraded, 0 newly installed, 1 to remove and 3  not upgraded.
Need to get 0B of archives. After unpacking 373kB will be freed.
Do you want to continue? [Y/n] y
(Reading database ... 42316 files and directories currently installed.)
Removing vpopmail-bin ...
Stopping vpopmail pop3 server: start-stop-daemon: stat /usr/bin/tcpserver: No such file or directory
invoke-rc.d: initscript vpopmail, action "stop" failed.
dpkg: error processing vpopmail-bin (--remove):
subprocess pre-removal script returned error exit status 2
Starting vpopmail pop3 server: vpopmail.
start-stop-daemon: stat /usr/bin/tcpserver: No such file or directory
Errors were encountered while processing:
vpopmail-bin
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

og med --purge:

osiris:/home/tnn# dpkg --purge vpopmail-bin
(Reading database ... 42316 files and directories currently installed.)
Removing vpopmail-bin ...
Stopping vpopmail pop3 server: start-stop-daemon: stat /usr/bin/tcpserver: No such file or directory
invoke-rc.d: initscript vpopmail, action "stop" failed.
dpkg: error processing vpopmail-bin (--purge):
subprocess pre-removal script returned error exit status 2
Starting vpopmail pop3 server: vpopmail.
start-stop-daemon: stat /usr/bin/tcpserver: No such file or directory
Errors were encountered while processing:
vpopmail-bin

Håber nogen har en fix løsning :)

Btw. hvad ville i anbefalde af smtp+pop3 server til et website med 2-3 domains og 30 mailaccounts (20 mails/dag)
Qmail og vpopmail syntes urimligt svære at sættes op.
Avatar billede mfalck Praktikant
28. april 2003 - 19:52 #1
jeg kan kun anbefale Postfix (www.postfix.org) som mail-server plus qpopper (www.qpopper.org) eller courier (www.courier-mta.org).

Postfix er utrolig let at sætte op og administrere - den er måske ikke så hurtig som f.eks. sendmail men til dit forbrug burde det være ok.
Avatar billede characterx Nybegynder
28. april 2003 - 20:35 #2
Okay cool. Vil prøve, men skal lige have fjernet vpopmail :(

Stadig ingen der har nogle idéer?
(Hvis det er point der mangler, så sig til!)
Avatar billede characterx Nybegynder
29. april 2003 - 10:44 #3
Okay, jeg fik selv fjernet det - ved at installere qinstall og bruge dens tcpserver script, hvorved dpkg så kunne fjerne vpopmail-bin. Nu vil jeg lige bruge denne qinstall, som ser lovende ud.